Warga 2 een bekerronde verder na winst op FVC 3

16 september 2018 11:00

Warga 2 een bekerronde verder na winst op FVC 3

Door: Floris Sinnema.
De laatste bekerwedstrijd voor Warga 2 was ook de belangrijkste. Tegenstander FVC 3 won, net als Warga, de beide vorige wedstrijden en de winnaar zou dus naar de 2e ronde gaan. Afgelopen vrijdag had trainer Jelle Sinnema nog een training ingelast samen met de Wergeaster dames. Of het heeft geholpen is niet geheel bekend, maar Warga kwam wel vliegend uit de startblokken. Na een paar minuten stond het al 1-0. De van Warga 3 overgekomen Symen de Boer verschalkte FVC keeper Marco Dijkstra met een mooie lob. Overigens, het was sowieso een heel jong Warga team dat binnen de lijnen stond. Jesse Ypma en Jan de Boer maakten ook de overstap van het 3e naar het 2e team en zij zijn echt een versterking. Twee pittige spelers, waarbij Jan de Boer achterin in deze wedstrijd misschien soms iets te veel risico nam. Jeugdige overmoed zullen we maar zeggen, maar bang uitgevallen is dit jeugdige talent dus niet. Oudgedienden Albert Zwerver en Anne Hollema completeren dit team. Trainer Jelle Sinnema had voorafgaand aan de wedstrijd aangegeven om spits Zwerver de ballen in de voeten te spelen, daar de snelheid van Zwerver nog wat te wensen overlaat. Voor de 40 jarige Hollema na een kwartier spelen een levensgrote kans op de 2-0, maar alleen voor keeper Dijkstra vloog de bal richting Domwier. Toch zou even later de 2-0 vallen. Een vrije trap van Rikus van Wijngaarden werd wel of niet getoucheerd door de rode kuif van Bote Groen, maar keeper Dijkstra had het nakijken. FVC was eigenlijk niet minder, maar de Wergeaster achterhoede met als laatste man Pieter Zwart gaf geen kansen weg. Wat dit betreft speelde Warga een heel effectief spelletje. De rust werd dan ook met 2-0 bereikt.

Na de thee had Warga de wind in de rug. In de eerste minuut verscheen spits Zwerver alleen voor keeper Dijkstra, maar hij kreeg de bal niet tegen de touwen. Wat dit betreft deed hij het 10 minuten later een stuk beter, want toen kwam de 3-0 wel op het scorebord te staan. Bij FVC een vrouwelijke coach, Angeline. Mooi om dit te zien in het voetbal. Zij probeerde met enkele wissels de bakens te verzetten, maar zag ook dat Warga de betere ploeg bleef. Doelpunten konden dan ook niet uitblijven en die kwamen er dan ook. Jelte Poortvliet zorgde voor de 4-0 en even later ook voor de 5-0. Na een gele kaart voor FVC moest men 10 minuten met 10 man verder. De uit Leeuwarden afkomstige scheidsrechter Kloetstra kon hierna weinig goeds meer doen bij een aantal spelers van FVC. Echter, Kloetstra floot een rustige en goede pot. Symen de Boer scoorde vervolgens de 6-0. Een kwartier voor tijd kwam bij Warga enfant terrible Tigi nog in het veld. Tigi, natuurlijk met nummer 14 en direct ook met de aanvoerdersband om, viel eigenlijk alleen op door een aantal foutieve ingooien. Echter, na een overtreding op Bote Groen in het strafschopgebied eiste hij wel direct de toegekende strafschop op. Met een ouderwets puntertje zorgde hij uiteindelijk voor de 7-0 eindstand. Warga een bekerronde verder met het alleszeggende doelsaldo van 18 voor en nul tegen. Voor Warga staat komende zondag de uitwedstrijd voor de competitie tegen Harlingen op het programma. Als dit elftal dit seizoen wat bij elkaar kan blijven dan kan er wat moois ontstaan voor het team van trainer/leider Jelle Sinnema.