Reglementen

Afspraken en regels v.v. Warga: eerste en tweede selectie

Wij proberen als club, 1e en 2e selectie, op een positieve manier goede resultaten na te streven. Selectie vindt plaats op kwaliteiten, kwaliteiten voor het team, prestaties, sterkste team, trainingsopkomst, trainingsprestaties en team betrokkenheid. Wanneer je buiten het basiselftal valt, ben je wissel, speel je bij het 2e of een combinatie van deze 2. Bij het 2e heb je het voorrecht als basisspeler te beginnen als 1e selectiespeler, mits je getraind hebt.Het is het streven iedereen zoveel mogelijk te laten voetballen. In principe niet 2 keer of meerdere keren achter elkaar alleen wissel zijn. Wel in combinatie met spelen bij het 2e. Wisselen zal niet om het wisselen zijn, maar met een reden in belang van het team. Na een wissel kom je direct naar de dug-out.

Afmelden gaat altijd via de trainer (door middel van bellen en niet sms’en).
Op tijd komen:
19.30 uur trainen = uiterlijk 19.30 uur starten met de warming up, liefst eerder;
Te laat bij de wedstrijd is wissel; red je het niet om op tijd te komen, meld het dan van tevoren even.
Wanneer je verhinderd bent om te trainen, graag minimaal voor 18 uur afmelden.

Directe communicatie is van belang, afspraak is afspraak. Bij blessures ben je gewoon aanwezig bij het trainen en de bespreking. Voetbal is een teamsport, wat dus inhoudt, dat je ten tijde van een blessure ook bij de groep/selectie hoort. Tevens een stuk betrokkenheid en belangstelling. Bij blessures wordt er ook contact opgenomen met Lissy voor eventuele behandeling. Na elke vrijdagtraining vindt een bespreking plaats. Wanneer er zaken in de groep spelen kunnen die hier besproken worden. Hieronder valt ook de nabespreking van de vorige wedstrijd. Bij de bespreking zorgt de corvee ploeg voor wat hapjes. Wanneer er problemen zijn of je zit ergens mee, schiet de trainer aan of anders een van de andere leiders/begeleiders. Problemen, onduidelijkheden, misverstanden e.d. worden niet onderling besproken aan de bar of ergens anders. Zaken die binnen 4 muren besproken worden blijven bij de mensen die hier bij betrokken waren en tussen deze 4 muren.

Materiaal: Voor trainen en wedstrijden staat het materiaal klaar. Als groep zijn we verantwoordelijk voor het materiaal:
-ballen oppompen;
-trainingsmateriaal meenemen naar het veld en terug;
-hesjes na trainen uithangen;
-wedstrijdmateriaal mee nemen en verantwoordelijkheid nemen. Na de wedstrijd netjes in de tassen doen;

Na training en wedstrijden de kleedkamers schoon achter laten. Er zal een corvee rooster komen, waarbij wisselend 3 spelers per week verantwoordelijk zijn hiervoor. Trainer kan de hele groep informeren, ook via sms.