Onmachtig Warga verliest kansloos van Zevenhuizen, 1-7

Zevenhuizen 1 (zon)

17 oktober 2021 14:00

K. Vellekoop

Zevenhuizen voetbalde en Warga liep achter ze aan. Warga kreeg in de gehele wedstrijd geen enkele kans, alleen een mogelijkheid van Bart Boersma in de eerste helft kon er mee door. Voor de rest gaf Warga niet thuis en wat dit betreft was de 1-7 nederlaag volkomen terecht. Alleen de manier waarop deed menige Warga supporter de wenkbrauwen doen fronsen.

Door: Floris Sinnema

Met de regenboogvlag in top ontving Warga het voor hen onbekende Zevenhuizen. Zo sta je als Zevenhuizen op doelsaldo bovenaan, maar door het terugtrekken van Nicator staat de ploeg van trainer Patrick van Nimwegen ( bezig aan zijn eerste seizoen bij Zevenhuizen) nu achtste. Het verloor van MKV’29, maar vorige week won men met maar liefst 7-2 van Terschelling, Ja, Terschelling, daar verloor Warga thuis met 1-2 van. De uitwedstrijden tegen het zwakke Langweer en vorige week tegen De Sweach werden wel gewonnen. Tegen De Sweach maakt Warga het zichzelf moeilijk, maar over de gehele wedstrijd gezien waren de drie punten terecht. Manco bij Warga is misschien ook wel dat men eigenlijk nog nooit in een vaste samenstelling heeft gespeeld. Blessures en ziekte waren wat dit betreft de boosdoeners. Als we kijken naar de ploeg van Warga trainer André Onclin dan zijn er nog steeds twee opvallende namen van de partij, namelijk Anton Hobert en Bart Boersma. Deze “oudjes” staan op de topscorerslijst aller tijden van Warga inmiddels op een 3e en 4e plaats. Anton met 86 doelpunten en Bart met 68. Echter, Hobert was er tegen Zevenhuizen niet bij. Hij stond ergens in Egypte de piramides te bekijken. Ook Hessel Gerbens afwezig, maar daar stond tegenover dat, de bijna vader, Peter Talsma, na zijn blessure weer op de bank kon beginnen.

Na een opvallende speech, in de middencirkel , van scheidsrechter Kevin Vellekoop uit Sneek begonnen beide teams aan het duel. Overigens, veel toeschouwers uit Zevenhuizen aanwezig.  Het werd al snel duidelijk dat dit wel eens een moeilijke middag voor Warga kon worden. Zevenhuizen speelde gemakkelijker, maar kreeg ook alle ruimte van Warga. Toch kon ook de ploeg van trainer van Nimwegen niet echt gevaarlijk worden. De voorsprong kwam er wel in de 35e minuut. Marcel Betten werd geen strobreed in de weg gelegd en hij gaf Warga keeper Edgar van IJs het nakijken met een prima schot in de bovenhoek. Dan hoop je dat Warga de rust gaat halen met deze 0-1, maar ook dat liep anders. Op slag van rust kreeg Zevenhuizen een vrije trap op de rand 16 meter. Tim Wekema schoot de bal pardoes achter van IJs, 0-2.

Na de thee verving Peter Talsma youngster Nils Pol. Talsma ging laatste man spelen en Iwan Potijk schoof door naar het middenveld. Dit wierp zijn vruchten af, want het eerste kwartier was redelijk gelijkwaardig. Echter, na de 0-3 was het geloof weg. Bote Groen verspeelde geheel onnodig de bal op het middenveld en in de omschakeling kwam Zevenhuizen er razendsnel uit. Warga keeper van IJs werd vervolgens simpel uitgespeeld. Na de 0-4 redde Warga de eer. Nou, de goal kwam van een speler van Zevenhuizen. Keeper Stefan Dees zat mis en via een verdediger caramboleerde de bal in het doel, 1-4 Vervolgens stopte de Warga keeper nog een strafschop van Tim Wekema, maar voor de rest liet Warga het geheel lopen. De eindstand was dan ook 1-7. Warga verdediger Jilles Jan Kooistra kreeg, na 2 keer geel , nog rood van Vellekoop.

De zeer punctueel en volgens het boekje fluitende Vellekoop ( heeft het in zich om straks nog wel een aantal klassen hoger te fluiten) kan zich misschien nog iets meer inleven in de emotie van spelers. Verder een goede pot van de student Accountancy.
Warga heeft volgende week iets goed te maken in en tegen Harlingen. Hopelijk komen alle spelers ( en supporters) daar door de, verplichte, corona check.