SJO WargaWWS JO9-1 sluit af met een overwinning tegen Irnsum

SJO Warga WWS JO9-1

Irnsum JO9-2

22 mei 2019 18:30

Op woensdagavond speelde SJO WargaWWS JO9-1 haar laatste competitiewedstrijd thuis tegen Irnsum. In Irnsum werd het eerder 2-5 voor ons maar ook toen waren de teams goed aan elkaar gewaagd en werd pas in het laatste deel van de wedstrijd het verschil gemaakt. Een complete selectie voorafgaand aan de wedstrijd maar niet allemaal superfit. Rick wat last van z’n knie en tijdens warming-up krijgt Herre wat last van zijn lies. Wat dat betreft mooi dat dit de laatste wedstrijd is (overigens hebben we op 1 juni nog een toernooi bij FVC). Dan de wedstrijd. Melle begint als keeper, achterin de vaste waarden Herre en Alex, ondersteund door Wout, op het middenveld Thomas, Rick en Joni en voorin Rindert. Geen statische opstelling, maar veel dynamiek; er zijn namelijk altijd veel positiewisselingen in het team waar te nemen.

WargaWWS begint overtuigend aan de wedstrijd; het krijgt ook voldoende kansen om op voorsprong te komen. Trainers zeggen dan; ‘tot de zestien is het prima, maar we missen het afmaken voor de goal’. Later op de avond blijkt dat ook het probleem van Cambuur te zijn. Het ruim opgekomen publiek ziet vele mooie aanvallen, maar of de keeper voorkomt een goal of de spelers van WargaWWS schieten net naast, net over of heel hoog over. Uiteindelijk breekt Rindert de ban; goede actie van Joni, doorspelen naar Rick, doorspelen naar Rindert en boem, de bal tegen de touwen. Prachtige goal! Direct daarna ook de 2-0, weer Rindert. Zo gaat het goed en doorgaan zou je zeggen, maar dan een onoplettendheid achterin en Irnsum profiteert. De ruststand is 2-1. Bekertje limonade, enkele tactische aanwijzingen van Sjoerd en Atze en daar gaan we weer. Oh ja, ook nog een keeperwissel, Rindert gaat keepen en Melle gaat in ’t veld.

In de tweede helft zelfde spelbeeld, WargaWWS de meeste kansen maar ook gevaarlijke counters van Irnsum. Ook in tweede helft staat het vizier voor WargaWWS niet op scherp. Veel ballen gaan weer naast en over. En zo blijft de spanning in de wedstrijd. Zo nu en dan moet spelbegeleider Renske even ingrijpen maar doet dat op een prima wijze. Thomas brengt de stand naar 4-1 met twee prima goals. Voor WargaWWS lijkt daarmee de buit wel binnen maar het slotakkoord is voor Irsnum. Zij scoren de 4-2. Dat is ook de eindstand. Nog even penalty’s nemen en dan zit het seizoen erop. Met 7x winst, 2x verlies en 1x gelijkspel (60 voor en 28 tegen) een prima seizoen voor spelers Melle, Rick, Wout, Thomas, Rindert, Joni, Alex en Herre en de coaches Sjoerd en Atze. Op 1 juni nog het toernooi bij FVC en dan is het klaar.
Atze