WargaWWS JO9-1 wint de thuiswedstrijd tegen Berlikum

SJO Warga WWS JO9-1

SC Berlikum JO9-1

16 maart 2019 11:00

Vóór half negen op zaterdagochtend al een tweet van VVWarga; ‘het B-veld is van mindere kwaliteit. Maar na wat prikwerk is besloten dat alle 3 de jeugdwedstrijden in Wergea doorgaan. Volgens de buienradar wordt het straks eventjes droog. Iedereen succes en veel plezier’.  Dat eventjes droog heb ik niet meegemaakt maar wel succes en veel plezier. De SJO WargaWWS JO9-1 speelde deze ochtend tegen alweer een oranje gekleed team, dit keer Berlikum. Ook in de najaarsreeks tegen gespeeld en dit was toen een alleraardigst potje. Bij WargaWWS was Wout afwezig; hij speelde deze ochtend met de JO9-2 mee. Thomas op de goal, Alex en Herre achter, Rick en Melle middenveld en Rindert voorin. Joni eerst even wissel. In de beginfase zijn beide ploegen, zoals verwacht, aan elkaar gewaagd. Na een paar minuten komt de trainer van Berlikum naar leiders Sjoerd en Atze toe. “wy har per ongeluk ien extra der in” Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Snel zetten de coaches Herre, die op dat moment even wissel is, als extra speler erin. Een paar schoten van Berlikum worden goed gekeerd door Thomas. De dribbelaars van WargaWWS, Rindert en Rick komen vaak niet verder dan het middenveld waar ze worden tegen gehouden door de robuuste verdedigers van Berlikum. Toch komt de lichtblauwe brigade op voorsprong. Zelfde als vorige week; een goede ingreep van Herre, pass naar voren, Rick pikt de bal op, omspeelt twee verdedigers en schiet binnen. Lang kunnen we niet genieten want Berlikum scoort snel daarna 1-1. Uiteindelijk gaan we wel met een voorsprong rusten want Rindert scoort nog een prachtige goal, 2-1. Tijd voor limonade en even opwarmen zou je zeggen maar na 2 minuten staan de spelers alweer op het veld. Aan enthousiasme geen gebrek zullen we maar zeggen.

Na rust hetzelfde weer (veel regen en harde wind) en hetzelfde spelbeeld (veel dribbels en veel strijd op het middenveld). WargaWWS scoort de 3-1 door Joni en de 4-1 door Alex. Het valt te prijzen dat Berlikum niet opgeeft. Ze blijven het proberen en worden beloond met een doepunt, 4-2. Het slotakkoord is voor WargaWWS; Rick scoort de bevrijdende 5-2. Spelbegeleider Sofie de Wit bedankt voor de uitstekende begeleiding. Berlikum bedankt voor de leuke wedstrijd en het veld, tja het veld is er niet beter op geworden maar er kon prima op gespeeld worden. Volgende week naar Wytmarsum om te spelen tegen Mulier.

Atze