Overwinning voor SJO WargaWWS JO9-1 op gure zaterdagmorgen

SJO Warga WWS JO9-1

Workum JO9-2G

6 april 2019 9:00

Alweer de zesde wedstrijd in de voorjaarsreeks voor SJO WargaWWS JO9-1, voor de tweede keer tegen Workum. Nu thuis, aftrap 9.00 uur. Dat is blijkbaar wat te vroeg voor sommingen want het anders massaal opgekomen publiek laat het vandaag wat afweten. Wel een volle dugout met aandachtige toeschouwers. Ook een complete selectie vandaag. Wout eerst op goal en de andere namen, Herre, Alex, Rick, Melle, Joni, Thomas en Rindert in de vaste opstelling over het veld. In de beginfase is het aftasten van beide kanten. Workum heeft enkele andere goede spelers erin, maar Herre en Alex zijn heer en meester achterin en weten elke dreigende aanval onschadelijk te maken. Op het middenveld is Rick de dribbelaar en verbinder tussen verdediging en aanval en Melle de stofzuiger die net weer goed in de weg loopt en de bal onderschept. Joni is de man aan de zijkant die vaak op de goede plek staat en mooie rushes langs de lijn maakt. Thomas en Rindert zijn de mannen voorin en moeten voor de doelpunten zorgen maar deze wedstrijd schieten ze vaak te snel en te gehaast waardoor de precisie ontbreekt.

Warga komt verdiend op een 1-0 voorsprong door een prachtig afstandschot van Alex. Dat Alex dit goed kan weten we nog wel van de wedstrijd in Workum. Net als Sjoerd en Atze even overleggen dat met 2-0 er wat meer rust in het spel kan komen scoort Rindert 2-0. Toeval bestaat niet. Een onoplettendheid vervolgens tussen Rick, die denkt dat Wout de bal pakt en Wout, die denkt dat Rick de bal weg schiet, leidt tot de aansluitingstreffer van Workum. Maar lang kunnen ze daar niet genieten want Thomas maakt weer snel daarna de 3-1. Rust. Melle neemt het rode tenue van Wout over en Wout gaat in het veld en krijgt ook direct de aanvoerdersband om.

Na rust hetzelfde spelbeeld. WargaWWS is beter maar weet dit onvoldoende in doelpunten uit te drukken. “Je moet jezelf belonen” heb ik René Hake de trainer van Cambuur wel eens horen zeggen. In de tweede helft scoren we desondanks nog wel 3x en dus is de eindstand 6-1. Prima overwinning natuurlijk, dus beide coaches zijn super tevreden. En het publiek in de dugout, die zagen dat het goed was.

Atze