Overwinning voor SJO WargaWWS JO9-1 in een winderig Workum

Workum JO9-2G

SJO Warga WWS JO9-1

9 februari 2019 8:45

Het combinatieteam van zes  Wytgaardsters, één Wergeaster en één Warstienster ook wel SJO WargaWWS JO9-1 genoemd moest het in de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie opnemen tegen Workum. Aftrap om 8.45 uur. Das mooi op tijd! Een onbekende tegenstander voor ons en ook voor mij want in mijn gehele voetbaleven nog nooit tegen Workum gespeeld.

Omkleden in de tijdelijk neergezette kleedkamers want ze bouwen daar een mooi nieuw sportcomplex inclusief zwembad en sporthal. Het kunstgrasveld ligt er al. Maar wij spelen (gelukkig) op het veld ernaast op echt gras wat ondanks de vele regen op vrijdagavond prima bespeelbaar is. Afwezig: Thomas en Wout. Aanwezig: Rindert (keeper), Herre en Alex (verdediging), Rick en Joni (middenveld) en Melle (aanval). De scheidsrechter fluit, Workum trapt af en 10 seconden later ligt de bal al achter Rindert, 1-0 achter. Wat is dat nou? We staan gewoon niet op te letten. Maar complimenten aan het team dat ze zich daardoor niet van de wijs laten brengen want de rest van de eerste helft is het vooral WargaWWS dat beter voetbalt en ook de kansen krijgt. Joni en Rick proberen het van dichtbij maar de keeper van Workum pakt deze ballen prima. Als het van dichtbij niet lukt, moet het maar van veraf. En hoe, 3x weet Alex de bal van grote afstand binnen te schieten. De ruststand is 1-3.

De tweede helft is een kopie van de eerste helft. WargaWWS is beter en weet de goede spelers van Workum  uit te schakelen en is in de omschakeling levensgevaarlijk. Joni krijgt kansen, Rick krijgt kansen en Melle krijgt kansen. Dreigt Workum gevaarlijk te worden dan zijn achterin Herre en Alex heer en meester. Als extra slot op de deur keept Rindert een prima wedstrijd. Ook qua uitslag is de tweede helft een kopie, weer 1-3. Doelpunten in de tweede helft van Rick, Joni en Melle. Dat maakt de einduitslag 2-6. Een mooie overwinning, op naar volgende week. Thuis tegen Makkum.

Atze