WargaWWS JO9-1 verliest in Wytmarsum van Mulier

Mulier JO9-1G

SJO Warga WWS JO9-1

23 maart 2019 9:00

Ieder jaar kom ik pas halverwege september in Wytmarsum om mee te doen aan de plaatselijke triathlon maar nu was ik er eind maart al. Niet omdat de triathlon dit jaar eerder is maar om te voetballen met WargaWWS JO9-1. Mooie accomodatie, ruime kleedkamers, een kunstgrasveld en koffie voor de leiders in de rust. Prima voor elkaar daar in Wytmarsum.
Bij WargaWWS een complete selectie, dat wil zeggen dat Alex, Joni, Rindert, Rick, Wout, Herre, Melle en Thomas allemaal aanwezig zijn. Rick doet de eerste helft het rode keepershirt aan en de andere spelers komen op hun vaste positie in het veld. Vooraf duidelijke instructies van de spelbegeleider, daar houden we wel van. Mulier heeft een mix van jongens en meiden in het veld en allemaal kunnen ze goed voetballen. De één kan goed passen, de ander heeft een goed schot en weer een ander kan goed dribbelen. WargaWWS lijkt wat onder de indruk en na een paar minuten staat het dan ook al 1- 0 via een keihard schot in de kruising. Onhoudbaar voor Rick. WargaWWS probeert onder de druk uit te komen; er wordt ook wel heel aardig gespeeld maar het is tegen deze tegenstander (nog) niet goed genoeg. WargaWWS komt wel tot een paar uitbraken maar Rindert schiet van te verre afstand.

De ruststand is 3-0. In de rust een keeperwissel. Rick het lichtblauw aan en Rindert het rood. Al snel na rust lijkt deze tactische move van Sjoerd en Atze resultaat te hebben maar Rick weet 1 op 1 met de keeper van Mulier niet te scoren. Na rust is de wedstrijd meer in evenwicht, het is een mooie wedstrijd om te zien (al zie je als WargaWWS leider liever dat je team wint..) ook al omdat de omstandigheden prima zijn. Dat is ook wel een anders. Uit een indribbel scoort Wout plotseling de 3-1, een prima goal. WargaWWS probeert vervolgens met man en macht de 3-2 te scoren, want wie weet wat er dan in de laatste minuten nog mogelijk is. Maar als er dan teveel spelers voorin blijven staan na een afgeslagen aanval onstaat er achterin teveel ruimte en maakt Mulier 4-2. Rick scoort nog een goaltje en Mulier maakt er nog één. Eindstand 5-2. Terechte nederlaag voor WargaWWS; de tegenstander, zeker in de eerste helft, was beter. Niet getreurd; hier leren we van. Komende week weer trainen, zaterdag geen wedstrijd, op 6 april spelen we dan weer, thuis tegen Workum.
Atze