Drie punten voor SJO WARGA/WWS JO9-1 in de uitwedstrijd tegen Irnsum JO9-2

Irnsum JO9-2

SJO Warga WWS JO9-1

9 maart 2019 10:00

Samenwerkende Jeugd Organisaties Warga Wirdum Wytgaard Swichum Jongeren Onder 9-1 speelde zaterdag de uitwedstrijd tegen Irnsum. Een complete selectie en dat betekent dat Alex, Herre, Joni, Melle, Rindert, Rick, Thomas en Wout aanwezig zijn. Even tactisch overleg tussen leiders Sjoerd en Atze en de opstelling wordt bedacht. Thomas op goal, Alex en Herre als verdedigers, Rick en Rindert op het middenveld en Joni hangend voorin. Wout en Melle eerst in het trainingspak aan de kant. Al snel wordt duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd zijn. Veel strijd op het middenveld en beide keepers laten zien dat ze goed in vorm zijn. Hoewel de jochies wel goed (over)spelen, worden er geen grote kansen gecreëerd. Het is Irnsum wat in de eerste helft het meest in balbezit is, maar ook zij krijgen geen grote kansen. Een hoog schot van Wout wordt gekeerd door Irnsum maar het is niet de keeper die de bal tegenhoudt maar een speler. Hands, hands roept WargaWWS en de spelbegeleider fluit; penalty! Wout achter de bal maar hij schiet te hoog en de bal spat via de lat weer terug in het veld. Een hard schot daarna van Irnsum wordt fantastisch gekeerd door Thomas. En dan is Rick er plotseling vandoor; hij sprint achter een diepe bal van Herre aan. Rick omspeelt de laatste verdediger van Irnsum en weet te scoren. De ruststand is 0-1.

Na rust heeft WargaWWS het windvoordeel maar toch weet Irnsum te scoren 1-1. WargaWWS laat zich niet van de wijs brengen en Joni tikt de 1-2 binnen na een voorzet van Rick. Vervolgens scoort Irnsum weer na weifelend optreden van Alex, 2-2. Het gaat toch niet mis in de laatste minuten? Alex maakt zijn missertje meer dan goed want hij maakt de 2-3 nadat hij het hele veld is overgestoken. In de laatste time-out geven Sjoerd en Atze de laatste aanwijzingen en direct na de herstart scoort Joni de 2-4 nadat Rindert (die in de tweede helft keept) de bal naar voren schiet. In de allerlaatste minuut scoort Wout nog uit een vrije trap. Eindstand 2-5. Leuke wedstrijd, prima spelbegeleider en mooie dingen gezien. Deze week weer trainen en dan volgende week thuis tegen Berlikum.
Atze