Warga laat het liggen tegen Boornbergum

SC Boornbergum'80 1 (zon)

31 maart 2019 14:00

In de 4e klasse B één wedstrijd en ook nog eens een belangrijke, Boornbergum tegen Warga. Op 10 maart op het laatste moment nog afgelast in verband met de regen. Beide ploegen staan in de top 5 van de ranglijst en vanmiddag moest dan ook nog eens de beslissing vallen in de tweede periode. Bij winst zou Warga deze van Oosterlittens overnemen, maar bij elk ander resultaat ging de prijs naar de thuisploeg. In Warga werd het 1-0, maar toen miste het elftal van speler/trainer Björn Schilder wel twee strafschoppen. Warga moest het deze wedstrijd doen zonder spits en goalgetter, Anton Hobert. Hij was met de familie in het buitenland op pad. Zijn vervanger was Warga 2 spits, Albert Zwerver. Warga trainer de Ron kon wel weer een beroep doen op de drie wijzen uit Egypte en ook aanvoerder Jan Willem Sinnema kwam de warming-up goed door.

Warga goed uit de startblokken

Het begin was prima van Warga en na twee minuten schoot Pieter Gerbens al op de paal. Uit de hoekschop werd het direct daarop al 0-1. Boorbergum kreeg de bal niet weg en Jan Willem Sinnema zorgde voor de Wergeaster voorsprong. Boornbergum was van slag en Warga kreeg kansen. De beste was nog voor Frids Fridsma. Na een goed pass van Iwan Potijk kwam hij oog in oog te staan met Boornbergum keeper Maarten Elverdink. Echter, de theatrale Elverdink kwam als overwinnaar te voorschijn.  Na twintig minuten kwam Boorbergum beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaand duel. Een schot van Boornbergum toucheerde de lat en een schot van de jarige aanvoerder van Boornbergum, Jochem Veenje werd prima gepakt door Warga keeper Sven Noordbruis. Warg kon redelijk eenvoudig overeind blijven, maar na een half uur kwam toch de 1-1 op het scorebord te staan. Boornbergum had hier wel de hulp voor nodig van de niet echt scherp fluitende Brussaard. Een 100 % overtreding op Bart Boersma werd niet gezien door de man in het oranje. De bal werd vervolgens naar voren geschoten en de behendige Jelmer de Boer zorgde voor de gelijkmaker. Heel Warga protesteerde, maar het hielp niet. Met deze 1-1 gingen beide ploegen aan de thee.

Warga keeper Noordbruis valt uit

In de eerste helft was Noordbruis al geblesseerd geraakt en na rust kon hij niet verder. Zijn vervanger was grensrechter Edgar van IJs en de vlag werd nu overgenomen door Maickel van de West. Boornbergum kwam gedreven uit de kleedkamer en Warga niet. Dit resulteerde in de 50e minuut al in de 2-1. Een goede steekpass bereikte Jelmer de Boer en hij bracht de thuisploeg in jubelstemming. Warga moest nu komen. De wil was er misschien wel, maar dat kwam in het veld niet tot uiting. Met het windvoordeel zou men verwachten dat er werd geschoten op het doel van Elverdink, maar in de hele tweede helft geen schot gezien. Warga kreeg eigenlijk maar één kans. Frids Fridsma kwam ook nu oog in oog te staan met Elverdink, maar kreeg de bal niet tegen de touwen. Dat lukte Boornbergum  wel. De breed geschouderde en lange, Henk Kort zorgde uiteindelijk voor de 3-1 eindstand.

Warga heeft het laten liggen in de eerste helft en kon in het tweede bedrijf geen potten meer breken. Door dit resultaat nam Boornbergum de tweede periode over van Oosterlittens. Warga moet nu plaats nemen in de wachtkamer. Volgende week speelt de top vier tegen elkaar met als kraker Oosterlittens tegen Boornbergum. Warga moet als de nummer vijf op bezoek bij Black Boys.

Floris Sinnema