Op de valreep een gelijkspel voor Warga2

LSC 1890 5

7 april 2019 12:15

Warga2 speelde vandaag tegen LSC1890 in Sneek. Beide teams bevinden zich in de onderste regionen van de competitie, het zou dus zomaar een spannende wedstrijd kunnen worden. In de eerste helft waren de teams inderdaad aan elkaar gewaagd.Van spanning was nog geen sprake, de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld, met zo nu en dan kleine kansjes voor beide teams. De grootste kans in de eerste helft kwam op naam van Wietse die oog in oog met de keeper van Sneek kwam, maar niet kon profiteren.

Aan het begin van de tweede helft raakte Wergea in een dip, er kwam een snelle goal van Sneek, waarbij de meningen zeer verdeeld waren of de bal wel over de doellijn was geweest, Sneker toeschouwers wisten zeker van wel, de Wergeaster keeper wist zeker van niet. De scheidsrechter keurde de goal echter wel goed en Sneek kwam op voorsprong. Binnen een kwartier maakte de thuisploeg nog twee doelpunten en de wedstrijd leek gespeeld. Echter ver in de tweede helft kwam er een goal van Wergea. Ook nu de meningen weer sterk verdeeld of het wel of geen buitenspel was, na langdurig overleg tussen scheids- en grensrechter werd ook deze goal goedgekeurd. Het leek slechts een goal voor de statistieken, maar Wergea kreeg vleugels en Sneek werd nerveus en zo volgde een tweede goal voor Wergea, Wietse revangeerde zich duidelijk in deze tweede helft. In de laatste minuut was het helemaal feest voor Wergea, de gelijkmaker werd ook nog gemaakt. Uiteindelijk toch een mooi resultaat voor de Wergeaster mannen.

Arjen Agema