Warga verliest van Geel Wit in de beker

Groep 3 46

9 september 2018 14:00

Warga verliest van Geel Wit in de beker

Voor de beker ontving, het vorig jaar uit de 3e klasse gedegradeerd, Warga het Amelander Geel Wit. Bij de 3e klasser is Febo Roosenburg de nieuwe trainer en bij Warga gaat Wim de Ron zijn tweede jaar in als hoofdtrainer. Voor beide teams een vreemde bekercompetitie, want deze eerste bekerwedstrijd is tevens de laatste. Men zat al in een poule van drie, maar door de terugtrekking van St. Jacob bleef er dus maar één wedstrijd over. Bij Warga een nieuw gezicht, namelijk Peter Talsma. Jan Willem Sinnema deed vorig jaar een stapje terug naar het tweede elftal, maar zit inmiddels ook weer bij de eerste selectie. Voor Warga begrippen zou het ook wat vreemd zijn, geen enkele Sinnema meer in het eerste elftal. Voorheen toch de boegbeelden in het dorp van de “brêgebidlers”. Na een jaar blessureleed was Hylke Tholen ook weer van de partij. Daar stond tegenover dat spits Anton Hobert met kruisband problemen een tijdje aan de kant zal staan.

Het begin was voor Geel Wit en het kreeg in de eerste minuut al een grote kans. Echter, de inzet van Christaan Molenaar werd gepakt door Warga keeper Sven Noordbruis. Na een kwartier kwam Warga beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaand duel. In deze fase waren de grootste kansen voor Warga. Een vrije trap van Jan Willem Sinnema spatte op de lat uiteen en even later een niet te missen kopkans voor Wietze Wybrandi. Echter, geheel vrijstaand voor Geel Wit keeper Ben Douwsma kreeg hij de bal nog naast. Bij Geel Wit een keepersprobleem, maar Douwsma deed het naar behoren. Hij werd eerlijk gezegd ook niet vaak onder vuur genomen door de Wergeasters. Na dit Warga offensief kreeg ook Geel Wit zijn kansen. Een schot van de speersnelle Sander Hekkelman werd overgetikt door keeper Noordbruis, maar vijf minuten later moest hij wel de gang naar het net maken. Randje buitenspel en het was Bente Bonthuis die beheerst raak schoot. Met deze 0-1 gingen beide ploegen aan de thee.

Na de rust direct al twee grote kansen voor de ploeg van trainer Roosenburg. Het vizier stond, gelukkig voor Warga, nog niet echt op scherp. Hierna begon Warga beter te voetballen, zonder echt gevaarlijk te worden. Warga mist een echte afmaker in de voorhoede. Zo’n spits die je de hele wedstrijd niet ziet, maar toch elke wedstrijd zijn doelpuntjes meepikt. Ook Geel Wit kon zich geen kansen creëren en zodoende werd het voor het publiek een vlakke wedstrijd. Een kwartier voor tijd toch de 0-2. Siard Bonthuis zette goed voor en de bal werd bij de tweede paal ingetikt door Jordi Metz. De wedstrijd was gelopen al kreeg Iwan Potijk nog wel een 100 % kans. Alleen voor keeper Douwsma kwam de laatste als overwinnaar uit de strijd. Geel Wit won met 0-2 en is dus een ronde verder. Echt veel beter waren de Amelanders niet, maar men was wel effectiever in de afwerking. De rustig leidende Bourakba kon in deze wedstrijd de kaarten op zak houden. Voor beide teams begint de competitie pas op 23 september. Warga oefent woensdag thuis tegen Foarut.