Zwaarbevochten 2-3 zege Warga op MKV'29

Middelzeelaan 14 A
8931AK
LEEUWARDEN

Voor de eerste competitiewedstrijd moest Warga op bezoek bij MKV’29 . Hier staat trainer Koos van der Galiën voor dit seizoen aan het roer. In de laatste bekerwedstrijd won MKV met 1-4 van FFS. Warga kende een wisselende voorbereiding onder leiding van de nieuwe trainer Ronnie Rietveld uit Wergea. In de laatste bekerwedstrijd tegen THOR echter een prima Warga dat heer en meester was getuige ook de 8-1 eindstand. Helaas viel onze aankoop Okan ( zie artikel in de LC) in deze wedstrijd geblesseerd uit. Okan, een aanwinst voor Warga, maar hij moet eerst eens topfit worden. In de oefenwedstrijd van afgelopen dinsdag uit bij Rijperkerk, 2-1 verlies, verstapte spits in vorm, Thomas Sinnema zich en ook hij kon niet spelen. Iwan Potijk kampte nog met de naweeën van een getrokken  verstandskies en hij begon op de bank. Wat dit betreft een toch wat valse start voor de Wergeasters, maar gelukkig is de selectie van Rietveld breed. Positief was dan wel weer de terugkeer van keeper Roy v/d Zweep.

In een zonovergoten, maar winderig Leeuwarden begonnen de 22 acteurs o.l.v. scheidsrechter Brussaard, floot een goede pot, aan het duel. Warga zwijnde al in de 1e minuut toen Hessel Gerbens de bal van de lijn kopte. MKV’29 vond elkaar in de beginfase wat beter, maar het was Warga dat na 20 minuten op voorsprong kwam. Anton Hobert schoot met een 20 meter schot de 0-1 tegen de touwen. Beide ploegen werkten hierna hard zonder tot echt goed voetbal te komen. MKV’29 kreeg nog 3 prima kansen en bij Warga had Bart Boersma ook nog een mogelijkheid, maar beide ploegen gingen met de 0-1 aan de thee.

In het tweede bedrijf kwam Michiel Rietveld in het veld voor de licht geblesseerde Nils Pol. Warga had nu de wind tegen. Ook nu was MKV het vaakst aan de bal, maar echt grote kansen kon men niet creëren. MKV kon voorin geen potten breken en daar kwam nog bij dat Roy een prima pot keepte. MKV trainer v/d Galiën bracht verse krachten om het tij te teren. De wil was er zeker bij beide teams en na wederom een counter kwam zelfs de 0-2 op het scorebord. Michiel Rietveld ging prima door op rechts en zijn keiharde schot/voorzet werd ook nog eens keihard binnen geschoten door invaller Jan de Boer. Dit was 10 minuten voor tijd. Rustig de wedstrijd uitspelen zou je zeggen, maar dit veranderde na de 1-2 door Sem Smallenbroek. Gelukkig voor Warga zorgde invaller Jurre v/d Meulen in dezelfde minuut weer voor een marge van twee door via de paal prima de 1-3 binnen te schieten. Toch werd het wederom billen knijpen toen Noah Leijstra met een prima schot Warga keeper v/d Zweep kansloos liet. MKV’29 gooide nu alles in de strijd, kreeg ook nog een goed kans, maar uiteindelijk kon Warga opgelucht ademhalen toen scheidsrechter Brussaard voor het einde van de wedstrijd floot. Drie punten, maar eerlijk is eerlijk, een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. Ach, soms zit het mee en het zal straks ook wel eens andersom zijn.

Desalniettemin een positieve start voor de Wergeasters. Volgende week thuis tegen het gepromoveerde en zelfs al koploper Blauwhuis, dat met 3-0 van Zevenhuizen won.