Koploper Warga in pover duel 1-1 tegen de Wilper Boys

Plantsoen 9 A
9367PG
DE WILP GN

Koploper Warga speelde in 2023 de laatste wedstrijd uit tegen de Wilper Boys. Zonder te spelen pakten de Wergeasters vorige week de eerste periode, doordat concurrent Blauwhuis met 2-2 gelijk speelde tegen Bakkeveen. De ploeg van trainer Gert Jan van Dijken won van de 7 gespeelde wedstrijden er maar één en speelde vier keer gelijk. De winstpartij was dan wel weer tegen MKV’29, een van de betere ploegen in 4B. Opvallend bij de Groningers, men scoort weinig, maar men krijgt er ook weinig tegen. Het nog ongeslagen Warga pakte in de laatste wedstrijden wel punten, maar het gelijke spel tegen Oldeboorn en de winst op Nieuw Roden waren niet echt overtuigend. Bij Warga afwezig de met een meniscuskwetsuur kampende Okan Özçelik en aanvoerder Iwan Potijk huppelt nog op krukken door de Jumbo na zijn breuk in het middenvoetsbeentje tegen Nieuw Roden. Verder waren Hessel Gerbens geblesseerd en topscoorder Bart Boersma meldde zich ’s morgens ziek af.

Slap begin Warga

Op een zwaar, maar vlak veld begon Warga zeer slap aan het duel. De Wilper Boys was beter en feller en het was aan Warga keeper Roy van der Zweep te danken dat het 0-0 bleef. Het liep totaal niet bij de koploper en eigenlijk kregen de Wergeasters maar één grote kans. Spits Jelte Poortvliet kon alleen op de Wilper Boys keeper, Nino Speksnijder afgaan, maar via zijn uitgestoken been werd het een corner. Hierna werd het duel op het middenveld uitgevochten en zakte het spelniveau nog verder naar beneden. Ook de ploeg uit de Wilp had z’n dag niet, maar kreeg in de slotfase van de eerste helft nog wel een levengrote kans. Uit een voorzet van rechts kon de spits geheel vrijstaand inschieten, maar Warga keeper van der Zweep redde fabelachtig.

Wedstrijd tijdelijk gestaakt

In het tweede bedrijf begon Warga in ieder geval beter. Men was feller en met de wind in de rug ging men op jacht naar een doelpunt. Tot de 16 meter ging het nog, maar de voorzetten kwamen niet aan en wat dit betreft hoefde Wilper Boys keeper Speksnijder ook niet in actie komen. Warga trainer Rietveld probeerde het tij te keren en bracht Frids Fridsma en Warner Mink voor Nils Pol en Jan de Boer. Eigenlijk was dit een typische 0-0 wedstrijd, maar dit veranderde 20 minuten voor tijd. Mink speelde onnodig terug op keeper Roy van der Zweep, deze struikelde over de bal en Twan van Dijken kon simpel de 1-0 binnen tikken. Een domper voor de koploper, maar geheel passend in het beeld van dit duel. Gelukkig voor Warga was het vijf minuten later weer gelijk. Uit een vrije trap scoorde Anton Hobert met een fabelachtig schot in de kruising. Vervolgens werd het duel door scheidsrechter May gestaakt. Bij het eerste doelpunt van Wilper Boys was er al siervuurwerk en na het doelpunt van Warga ontplofte er “een bom”. Gelukkig werd de wedstrijd na een klein kwartier weer hervat. Beide ploegen probeerden het nog wel, met de beste kans nog voor de thuisploeg, maar na 105 minuten floot May voor het einde.

Uiteindelijk moest de koploper nog tevreden zijn met een puntje, want meer zat er tegen de Wilper Boys niet in. Toch kan men met een tevreden gevoel aan de kalkoen. Koploper,winnaar van de eerste periode en nog ongeslagen na 11 wedstrijden. Dat zal niemand hebben gedacht bij aanvang van de competitie. Op 7 januari staat de eerste training weer op het programma. Nu even opladen.