Koploper Warga wint met 4-2 van Bakkeveen

Bakkeveen 1 (zon)

3 maart 2024 14:00

J.G.E. Beenker

Op deze zonnige zondag mocht Warga weer eens aan de bak. De wedstrijd tussen de twee koplopers. Warga bovenaan de ranglijst en Bakkeveen stond bovenaan in de 2e periode. Verschillende belangen dus. Op 8 oktober stonden beide ploegen ook al tegenover elkaar en toen won Warga met 1-4. De ploeg van trainer Martell Tromp doet het goed tegen de “betere” tegenstanders. Tegen MKV’29 werd het 3-3 en op Terschelling werd het zelfs 0-4.

En dan Warga. Uit de laatste vier wedstrijden vijf punten en in de eerste wedstrijd in 2024 werd zelfs met 0-3 van MKV’29 verloren. Dat was de eerste verliespartij in deze competitie. Overigens, toen was Warga lang niet compleet door de afwezigheid van wat wintersportgangers. Voor het eerst sinds 29 oktober weer eens op het echte gras van het hoofdveld. Warga had er zin in en wat dit betreft waren het een stelletje “hokkelingen” die voor het eerst weer de echte geur van het gras konden opsnuiven. Thomas Sinnema had na twee minuten al de 1-0 op zijn schoen, maar zijn schot ging voorlangs. Okan Özçelik loerde als spits op zijn kansjes en die kreeg Warga ook. Echter, het was een Bakkeveen speler die Warga op een 1-0 voorsprong schoot. Bote Groen, hij voelt zich steeds beter thuis in het eerste, ging op rechts goed door en zijn voorzet werd dus binnengewerkt. Hierna kwam Bakkeveen wat beter in de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. Nee, het was Warga dat de voorsprong verdubbelde. Een subliem hakje van Okan zette Thomas alleen voor de keeper en hij zorgde voor de verdiende 2-0. Warga nam hierna wat gas terug tot grote ergernis van Warga trainer Rietveld. Het was aan de goed keepende Roy van der Zweep te danken dat Warga met de 2-0 ruststand aan de thee ging.

In het tweede bedrijf begon Warga laks aan het duel. Bakkeveen kon rustig de bal rond laten gaan en Warga ging in de bekende “kont” hangen. Dat kan lang goed gaan, maar uiteindelijk roep je het onheil dan wel over je af. Uit een corner kwam Bakkeveen door Timo van der Meulen in de 58e minuut terug tot 2-1. Het goed spel uit de eerste helft van Warga was geheel weg en uit wederom een corner werd het ook nog 2-2. Goaltjesdief Silvan Siebenga was hier in de 72e minuut verantwoordelijk voor. Okan moest er eerst nog met een hamstringblessure af en daarna nog een driedubbele wissel van Rietveld. Hij bracht Nils Pol, Jurre van der Meulen  en Warner Mink. Hessel Gerbens was al eerder ingevallen. Frisse spelers en een beetje frisheid had Warga wel nodig. Het betaalde zich na 3 minuten al uit, want toen schoot spits Jurre Warga op 3-2. Opluchting bij de koploper, maar ook deze voorsprong zorgde niet voor de nodige rust. Het werd van beide kanten een potje vechtvoetbal. Bakkeveen gooide alles op de aanval en Warga loerde op de counter. De in de 2e helft warrig fluitende Beenker uit Bovensmilde telde er maar liefst 14 minuten extra tijd bij. In de 104e minuut zorgde wederom Jurre voor de verlossende 4-2 en Beenker floot direct daarop voor het einde.

Over de gehele wedstrijd gezien een verdiende overwinning voor Warga. Vooral gezien het aantal kansen in de eerste helft. Echter, met hangen en wurgen bleven de drie punten uiteindelijk in Wergea. Daar was men ook wel weer eens aan toe. Zondag op bezoek bij het laag geklasseerde Zevenhuizen, maar die lage plaats zegt bij Warga nooit zoveel.