Derde winst Warga, 1-4 tegen Bakkeveen

Mjumster Wei 14
9243SK
BAKKEVEEN

In Bakkeveen moest Warga aantreden tegen de plaatselijke trots. De ploeg van trainer Martell Tromp pakt uit de eerste twee wedstrijden één puntje. Het zelfvertrouwen kreeg vorige week uit bij Zevenhuizen wel een boost, want in blessuretijd stond men toen met 4-1 achter. Echter, het werd toch nog 4-4. Een goede start voor de Wergeasters met zes uit twee. Vorige week werd het stugge Blauwhuis nog met 5-1 aan de zegekar gebonden. Toen was invaller Okan Özçelijk de grote man met een zuivere hattrick in het laatste kwartier. De beloning was er tegen Bakkeveen, want hij startte in de basis. Iedereen fit bij Warga. Alleen Frids Fridsma afwezig in verband met een kleine vakantie.  Dat gaat zo langzamerhand een modeverschijnsel worden. Gelukkig kon dat vandaag, met een brede selectie, worden opgevangen.

Programma met verloting voor maar 1 euro, waar zie je dat nog? Overigens, een ietwat sneu begin voor Bakkeveen. Eerste struikelde de pupil van de week in zijn “moment of fame” en grensrechter Roelof Hofsteenge moest zich na twee minuten al laten vervangen. Dan deden de spelers van Bakkeveen het beter. Na 5 minuten werd de lat al geraakt en even later ook nog eens de paal. Het geluk van een koploper zullen we maar zeggen. Warga schrok wakker en het werd een open wedstrijd met twee hard werkende ploegen. De eerste echte Wergeaster kans was voor Bart Boersma, maar zijn schot werd prima gepakt door de 17 jarige sluitpost van Bakkeveen, Nick Jentje Veenstra. Het spel golfde op en neer en na een half uur kwam Warga op voorsprong. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar scheidsrechter de Lang ( ook letterlijk ) liet doorspelen en met een prima schot in de korte hoek gaf Anton Hobert Bakkeveen sluitpost Veenstra het nakijken. Hierna bleef Warga de betere ploeg. Thomas Sinnema zorgde met zijn acties voor het nodige gevaar, maar de echte eindpass kwam er niet. Toch had Warga de voorsprong moeten verdubbelen. Echter, het schot van de geheel vrijstaande Okan ging huizenhoog over. Derhalve een 0-1 ruststand.

Na een lange pauze van de Lang verving in de tweede helft Hessel Gerbens de licht geblesseerde Iwan Potijk. Bakkeveen op jacht naar de gelijkmaker. Echt uitgespeelde kansen kreeg men niet van de goed opgestelde achterste linie van Warga. Warga loerde op de counter, maar had een hoekschop nodig voor de 2-0. Anton Hobert kopte prima binnen. Na deze 2-0 kreeg Warga voorin meer de ruimte. Eerst belandde een vrije trap van Okan op de lat en daarna ging dezelfde Okan met een ijselijk gil neer in het strafschopgebied. Strafschop. Okan wilde hem zelf nemen, maar Bart Boersma staat toch wat hoger in de hiërarchie en hij zorgde dan ook voor de 3-0 al zat Bakkeveen keeper Veenstra er nog dichtbij. Uit het niets kwam Bakkeveen snel daarna op 3-1. Een schot met stuit van Tjalling Dekker was Warga keeper Roy van der Zweep te machtig. Bakkeveen veerde op en kreeg ook nog een levensgrote kans op de aansluiting, maar gelukkig voor Warga stond keeper van der Zweep goed opgesteld. Het eindschot was weer voor Warga. Jan de Boer bracht Okan in stelling en met een schitterende lob van 36 meter bepaalde hij de eindstand op 1-4. Over de gehele wedstrijd gezien een terechte overwinning voor Warga, maar de puntjes moeten nog wel op de i worden gezet. Echter, met 9 uit 3 niets te klagen. Komend weekend thuis tegen Zevenhuizen dat nipt met 1-2 van medekoploper Terschelling verloor. Op deze Super Sunday, na deze wedstrijd, live muziek met Sytse Haima met Draaiend Rad. Voor een feestje zijn ze in Wergea altijd wel te porren.