Warga2 weer op scherp

LSC 1890 7

12 februari 2023 11:00

M v/d West

De mannen van Warga2 hadden ook het verslag van vorige week gelezen waarin werd aanbevolen om een stevige peptalk te houden als er duidelijk onder het eigen niveau werd gevoetbald. De feedback werd ter harte genomen en het team was al ruim voor de wedstrijd in de kleedkamer voor een stevige verbale oppepper. Dat doen ze dan wel onderling, immers, geen leider. De oppepper bleek desalniettemin effect te hebben. Het niveau bij de Wergeaster voetballers lag beduidend hoger dan vorige week in Drachten. En zo werd het een onverwacht spannende wedstrijd tegen de koploper in de competitie.

De peptalk had zelfs zoveel effect dat het hele team al ruim voor aanvang van de wedstrijd klaar stond op het veld. Omdat ook de spelers van Sneek al paraat waren, besloot de scheidsrechter een kwartier voor de officiële aanvangstijd te starten. Warga schoot uit de startblokken en na een minuut of vijf zorgde Jesse met een kopbal voor het eerste doelpunt. Warga2 op voorsprong!  Niet lang daarna trok Sneek de zaak weer recht en maakte de gelijkmaker. Daarna kabbelde de wedstrijd door zonder grote kansen aan beide zijden, tot zo rond de 35ste minuut bleek dat het horloge en het tijdsgevoel van de scheids niet waren berekend op een te vroeg gestarte wedstrijd. Onverwacht klonk het eindsignaal eerste helft. Ondanks protesten van ongeveer 22 spelers hield de scheidsrechter voet bij stuk en kon iedereen de kleedkamer opzoeken.

Ook nu bleek positieve feedback wonderen te doen, de scheids erkende het matig werkende klokje en in overleg met alle spelers werd besloten om de tweede helft 10 minuten langer te laten duren. Een unicum in voetballand? Sneek probeerde orde op zaken te stellen en zette Wergea onder druk. Dat resulteerde in een schot dat via de paal net naast ging en even later nog twee gevaarlijke aanvallen, maar geen doelpunten. In de 75ste minuur was het wel raak voor LSC: een hoekschop en een kopbal en het was 1 - 2. Een paar minuten later een twee tegen één situatie waarbij de Wergeaster keeper kansloos was, 1 - 3. Na de 90ste minuut (officieel) raakten de mannen uit Sneek wat vermoeid en kreeg Wergea zowaar nog een aantal kansen. In de 97ste minuut scoorde Wietse de 2 - 3. Dat was het sein voor Wergea om er nog een schepje bovenop te doen en meer naar voren toe te spelen. Dat betekende wel dat iedere counter van Sneek meteen levensgevaarlijk was ('waar is iedereen?', riep verdediger Pieter vertwijfeld, toen hij een aantal keren alleen tegen drie, vier Snekers op moest boksen), maar ieder gevaarlijk schot werd gekeerd de Wergeaster keeper. En dat leverde een spannende slotfase op, waarbij na 101 minuten de wedstrijd werd afgefloten door de scheidsrechter.

Volgende week weer thuis, tegen Buitenpost, om (ongeveer) 11 uur.

Arjen Agema