Warga krijgt te weinig tegen de nummer twee, Zevenhuizen.

Zevenhuizen 1 (zon)

4 december 2022 14:00

V. de Roos

De laatste thuiswedstrijd van Warga dit kalenderjaar. Tegenstander  was de nummer twee Zevenhuizen. De ploeg van trainer Gerard van der Ploeg  doet het prima en is met 26 doelpunten de meest productieve ploeg in de 4e klasse B. De laatste nederlaag dateerde  alweer van  2 oktober toen er met 1-2 werd verloren van koploper Harlingen. Bij Zevenhuizen is Tim Wekema “het wonderkind” de man die in de gaten moest worden gehouden, want hij wist tot nog 9 keer het net te vinden. In het vorige seizoen verloor Warga thuis met maar liefst 1-7 van Zevenhuizen.

Dan Warga. Het draait nog niet echt bij de Wergeasters en men is dan ook terug te vinden in de onderste regionen. Vorige week werd nog vrij kansloos met 6-1 van Harlingen verloren. Warga scoort te weinig en dan komen de punten dus ook niet voor het team van Warga trainer, André Onclin. Overigens, Onclin stopt na vier seizoenen Warga. Er moest dus wat gebeuren tegen Zevenhuizen. Helaas zonder de geblesseerden Bart Boersma, Hessel Gerbens en de gebroeders Groen. Daartegenover stond weer de rentree van Warner Mink. Na anderhalve jaar blessureleed viel hij de tweede helft in.

Warga begon furieus aan het duel en dit leverde na 4 minuten spelen de 1-0 op. De bal werd door de Zevenhuis verdediging niet goed weggewerkt en Thomas Sinnema zorgde voor de 1-0. Een opsteker en deze had Warga, eerlijk gezegd , ook wel eens nodig. Zevenhuizen combineerde best aardig, maar viel ook op door stevig spel. Hier werd Jilles Jan Kooistra de dupe van en hij moest het veld verlaten ten faveure van Jelle Heida. Technisch gezien floot scheidsrechter de Roos niet slecht, maar hij had geen oog voor het zo nu en dan natrappen en ook de kaakslag tegen Pieter Gerbens in de tweede helft werd niet gezien. Echter, iedereen kan zijn dag wel eens niet hebben. Beide ploegen wilden wel, maar kregen geen uitgespeelde kansen. Voor Zevenhuizen viel er slechts één te noteren. Op slag van rust werd het schot van Zevenhuizen prima gepakt door Warga keeper Edgar van IJs. Warga het overwicht, maar voorin kon men ook nu geen potten breken.  Met de 1-0 gingen beide teams dan ook aan de warme thee.

In het eerste kwartier van de tweede helft een beter Zevenhuizen. Door de overtredingen werd Warga uit het spel gehaald en dit zorgde indirect voor de gelijkmaker. Te lang blijven stilstaan bij “onrecht” en daardoor niet scherp genoeg in de verdediging. Uit een rebound scoorde Niek Uitham dan ook. Een tegenvaller voor de Wergeasters, maar toch ging men direct al weer op jacht naar de voorsprong. De wil was er zeker, maar de echte scherpte ontbrak. Zevenhuizen kreeg zodoende wel meer ruimte voorin, maar deed hier te weinig mee. Het publiek ging ook nog eens achter Warga staan, het brulde Warga naar voren, maar uiteindelijk moesten beide ploegen genoegen nemen met de 1-1.

Er had wel wat meer ingezeten. Echter, genoeg gezien om komende zondag met een positief gevoel af te reizen voor de laatste competitiewedstrijd tegen Oldeboorn