Sneu verlies Warga tegen titelkandidaat Nieuw Roden

Nieuw Roden 1 (zon)

26 maart 2023 14:00

G.L. Hoovenstat

Lentekriebels bij de wedstrijd tussen Warga en titelkandidaat Nieuw Roden. De ploeg van trainer Jurrie Smit staat tweede achter koploper Harlingen. Vorige week een zure nederlaag tegen Oldeboorn en wat dit betreft had men wat goed te maken. Twee spelers moesten extra in de gaten worden gehouden en dat waren de doelpuntenmakers Angelo Weggers ( “an-G-mysterieus”) en Sander Drent ( Sassa) met respectievelijk 13 en 10 doelpunten achter hun naam. In de uitwedstrijd verloor Warga schlemielig met 2-1. Warga speelde vorige week uit tegen Blue Boys de slechtste wedstrijd van het seizoen en verloor met 2-0. Tegen de laag geklasseerde ploegen verspeelt Warga traditioneel de punten en wat dit betreft mocht  men blij zijn met Nieuw Roden als tegenstander.

Dat moest Warga doen zonder de geblesseerde Frids Fridsma en keeper Edgar van IJs is al langer uit de roulatie. Gelukkig was Thomas Sinnema wel weer van de partij. Hij brengt met zijn snelheid en techniek net dat beetje extra. Overigens, Sander Drent stond bij Nieuw Roden niet aan de aftrap, hij was geschorst net als Warga speler Jilles Jan Kooistra.

Nieuw Roden begon sterk aan de pot in Wergea en liet zien dat het beschikte over een aantal zeer technische spelers. Warga kwam goed weg met een schot op de lat en even later redde Warga keeper Roy van der Zweep bekwaam op een inzet van Weggers. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Warga beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaand duel. Nieuw Roden speelde net iets gemakkelijker, maar Warga compenseerde dat met een 100 % inzet. De rust werd bereikt met een 0-0 stand.

Na de thee had Warga de wind tegen en de verwachting was dat Warga het wel eens moeilijk kon krijgen tegen Nieuw Roden. Echter, ook nu weer bood men goed partij en was de thuisclub sowieso niet de mindere. Integendeel, Warga kwam zelfs op voorsprong door een doelpunt van Bart Boersma. Ook na deze 1-0 bleef Warga goed voetballen en waren er mogelijkheden om de score uit te breiden. Warga stond nog steeds met 11 man op het veld, want eerder toonde scheidsrechter Hoovenstat Anton Hobert de rode kaart. Dat was gelukkig een vergissing. In het laatste kwartier werd de druk van de titelkandidaat steeds groter en achterin werd het bij Warga steeds onrustiger. Wat dat betreft was de 1-1 van Angelo Weggers ook wel terecht. Bij Warga viel even later Pieter Gerbens met een op het oog zware hamstring blessure uit en toen moest Warga met 10 man verder, want er was al drie keer gewisseld. In de blessuretijd dwarrelde een hoge voorzet zomaar achter Warga keeper van der Zweep en de 1-2 van Stefan Waij was een feit. Diep in blessuretijd nog een goed kans voor Jurre van der Meulen, maar de terechte gelijkmaker bleef uit.

Een sneu verlies voor Warga tegen titelkandidaat Nieuw Roden. Qua inzet en spel had er zeker een puntje ingezeten. Echter, wel verloren, maar het spel en de werklust geeft zeker vertrouwen voor volgende week zondag als de nummer 3 THOR op bezoek komt. Nieuw Roden krijgt bezoek van Tijnje