Dikke onvoldoende Warga tegen Blue Boys

Blue Boys 1 (zon)

30 oktober 2022 14:00

J.K. van Houten

De twee keeper bij Warga, Edgar van IJs en Roy van de Zweep, haalden een dikke voldoende.  Een enkeling nog een mager zesje en voor de rest waren het onvoldoendes. Uiteindelijk mocht men ook nog de handen dichtknijpen met de 1-1.

Door: Floris Sinnema

Een schitterende herfstdag in Wergea voor de competitiewedstrijd tegen Blue Boys.  De ploeg van trainer Harry Pen, bezig aan zijn tweede seizoen, is de competitie niet echt voortvarend begonnen. Op de teller staan nul punten en een doelsaldo van 2 – 17. Twee weken geleden ging men met 9-0 de boot in tegen Nieuw Roden en wat dit betreft had men vanmiddag wat goed te maken. Overigens, in die wedstrijd stond een veldspeler op goal. Als we het hebben over goed maken dan telde dit eigenlijk ook wel voor Warga gezien de laatste wedstrijd. Op Terschelling stond men met de rust met 3-0 achter. In het tweede bedrijf kwam men goed terug tot 3-3 en het wachten was toen op de 3-4. Helaas scoorde Terschelling nog in de laatste minuut en zodoende ging Warga met lege handen de boot in. Positief is inmiddels wel dat de ziekenboeg zo langzamerhand aan het leeg stromen is. Warga trainer André Onclin had dan ook de  beschikking over een bijna fitte selectie. Een uurtje langer geslapen en kijken welke ploeg hier het beste mee om kon gaan. In de warming-up viel bij Warga laatste man Peter Talsma af met`` broekhoest`` . Ook kon Warga niet beschikken over Bart Boersma, hij zat in Portugal. Zodoende toch wat verschuivingen.

Thomas Sinnema scoort

In het eerste deel van de wedstrijd was Warga het meest in balbezit, maar men speelde erg slordig. Vooral  de eindpass was onvoldoende . Blue Boys was fel en Warga nam het veel te gemakkelijk op. Dit varkentje zou wel even worden gewassen, maar dat viel vies tegen. Toch kwam de 1 – 0 op het scorebord te staan. Thomas Sinnema liet de JO 19-1 keeper van Blue Boys, Mark van Dasselaar, de gang naar het net maken. Een bevrijdende treffer zou je zo zeggen, maar dit was niet zo. Warga speelde steriel en de counters van Blue Boys waren gevaarlijk. Warga keeper Edgar van IJs hield Warga in deze fase op de been. Met de Wergeaster voorsprong gingen beide ploegen aan de thee.

Opportunistisch Blue Boys.

De tweede helft was van Warga kant nog slechter dan de eerste. Niets lukte en echt uitgespeelde kansen waren er niet meer. Thomas Sinnema kwam niet los van zijn directe tegenstander en ook Frids Fridsma kon weinig goeds doen voorin.  Blue Boys begon steeds meer te geloven in een goed resultaat en kreeg in de 68e minuut loon naar werken. Sander Hoestra schoot de bal fantastisch tegen de touwen. Warga schrok wakker, maar het spel werd er niet beter op. Men probeerde het met lange ballen, maar ook toen kon er geen vuist worden gemaakt. Warga trainer Onclin reageerde met 3 wissels. Peter Talsma kon er echter na 5 minuten duizelig al weer uit. Reserve keeper Roy van de Zweep was zijn vervanger en hij liet in die 5 minuten meer zien dan menige speler in 90 minuten. Blue Boys kreeg in de eindfase nog twee honderd procent kansen en het was Warga dat nog heel tevreden moest zijn met dit ene puntje. Een wedstrijd Warga onwaardig en men moet inmiddels naar beneden kijken. Komende zondag op bezoek bij het goed draaiende Nieuw Roden