Geen beker voor Warga2

Burgemeester de Hooppark 4
8605CR
SNEEK

Warga2 gaat dit jaar de beker niet winnen. Nou, misschien is dat een iets te boude uitspraak, gebaseerd op één wedstrijd. De bal blijft rond natuurlijk. Warga2 gaat waarschijnlijk de beker niet winnen dit jaar. De eerste bekerwedstrijd (van de twee - de volgende tegenstander is Akkrum) tegen LSC in Sneek ging verloren. Er was een duidelijk verschil in niveau. De wedstrijd speelde zich grotendeels af op de helft van Wergea.

Al na vier minuten lag de bal in het Wergeaster doel. De intenties van de Sneker voetballers was duidelijk: we willen winnen en we willen veel doelpunten maken. Beide doelstellingen leken gemakkelijk te worden gehaald: na een kwartier het tweede doelpunt en na een half uur was het al 3 - 0. Maar Warga liet desondanks de moed niet zakken en bleef goed in de wedstrijd. Het werd de Snekers best lastig gemaakt en vlak voor rust maakte Simen zowaar de eerste Wergeaster treffer van het seizoen. Een ruststand van 3 - 1.

Na de rust bleef het beeld gelijk, de meeste voetballers op de helf van Wergea. Maar Sneek kreeg minder kansen, de verdediging verdedigde met hand en tand. En Wergea had zo nu en dan een gevaarlijke counter. Jammer genoeg konden deze niet mooi afgerond worden. Het werd langzaamaan duidelijk dat de Sneker doelstelling 'veel doelpunten' niet gehaald zou worden. Op de valreep toch nog een vierde doelpunt voor Sneek, daar bleef het bij. Al met al geen slechte tweede helft van Wergea. Goed verdedigd en weinig weggegeven. Dat biedt mogelijkheden voor de rest van het seizoen. De volgende wedstrijd is op 18 september, een thuis(beker)wedstrijd tegen Akkrum3.

Arjen Agema