Blauw Wit '34 JO17-6 - SJO Warga WWS JO17-2

8939EZ
LEEUWARDEN

Twee lekke banden en 3 punten WargaWWS JO 17-2

Onze eerste wedstrijd weer. In de najaarscompetitie maar één wedstrijd gewonnen, maar nu was het direct al raak. Op de fiets naar Blauw Wit’34, want zo zijn de jongens van het platte land. Door de code geel was het voor de leiding niet verantwoord om op de fiets te gaan en zodoende stapten zij in de auto. Wind mee, maar Wytgaard arriveerde iets later door een lekke band bij Jan Roelof. Een harde wind dwars over het veld en dus moeilijk voetballen. Opvallend hoe rustig het was op sportpark Wiarda, Waarschijnlijk veel corona afgelastingen. Onder leiding van de al bij ons bekende scheids Basaidi begonnen we aan het duel. Ongeveer 60% balbezit voor ons. We waren ook wel wat beter, maar echt gevaarlijk werd het niet. Spelers liepen te lang met de bal, wat vreemde pirouettes en ja dan kom je niet echt in het spel. Wat dit betreft deed Blauw Wit JO 17-6 het beter. Zij kwamen twee keer oog in oog met Pieter te staan en dat betekende 2-0. We hadden ook nog het geluk dat Blauw Wit de bal nog eens op de paal schoot. Met een 2-0 achterstand de box weer in. Vertrouwen was er echter nog wel. Nu de wind mee en het devies was dan ook: schieten, schieten en nog eens schieten op de goal van de tegenstander.

Vol goede moed begonnen. Keeper Pieter hield ons direct al in de wedstrijd, want oog in oog met de Blauw Wit spits kwam hij als overwinnaar uit de strijd. WargaWWS op de helft van de tegenstander, maar ook nu eigenlijk geen kansen. Wat dit betreft had Blauw Wit het achterin goed voor elkaar. Toch kwam na 20 minuten spelen de aansluiting. Een vlammend schot van Jens en zodoende de 2-1. Hierna gingen we verwoed op jacht naar de 2-2. Die kwam er ook en ook nu was Jens hiervoor verantwoordelijk met een prima schot. Blauw Wit kwam er hierna niet meer uit. Echter, de tijd tikte verder. En dan de laatste minuut. Jens passeerde een aantal tegenstanders, werd nog tegen  de grond gewerkt door de keeper maar de goed meegelopen Jan Roelof tikte de 2-3 tegen de touwen. De scheids liet nog wel aftrappen, maar floot 10 tellen later voor het einde van de wedstrijd. Op karakter door de hele ploeg gestreden en wat dit betrecht was de beloning terecht. Met dank ook aan de supporters. Prima stemming na afloop in de box met ook nog eens fantastische muziek erbij.

Op de terugweg wind tegen, Wytze nog een lekke band, maar wel 3 punten in de pocket. De bal rolt weer. Zaterdag in Wirdum tegen Hielpen JO 17-1.

Floris 29 januari 2022