LSC te sterk voor Warga2

LSC 1890 4 (zon)

22 mei 2022 11:00

F.S. Feenstra

Op het nog steeds (te) droge veld speelde Warga2 een kansloze wedstrijd tegen de nummer twee in de competitie LSC1890 4. Beide ploegen waren gretig, al 5 minuten voor de officiële aftraptijd floot de scheidsrechter voor de eerste keer. LSC nam meteen het initiatief met snelle passes naar voren. Dat leverde direct kansen op, na zeven minuten was er al twee keer gescoord door de Sneker gasten. Wergea kwam er niet aan te pas en na een kwartier spelen stond de derde treffer al op het scorebord. Dit zag er niet goed uit.

Maar het lukte de mannen van LSC niet om nu door te drukken. De verdediging van de thuisploeg kwam in de wedstrijd en er waren minder kansen. Na een klein half uur leek het toch weer mis te gaan door een slordige uitverdediging, maar de keeper van Wergea voorkwam met een mooie actie een doelpunt. Na ruim een half uur was er dan toch de eerste kans voor Wergea, helaas stond nu de Sneker keeper in de weg. Even later rent Ruben de hele Sneker verdediging naar huis en creëert een mooie kans, maar net niet mooi genoeg. LSC dringt niet meer aan en de ruststand komt op 0 - 3.

De thee doet de thuisploeg beter dan de gasten, de wedstrijd golft nu wat meer op en neer met kansen voor beide teams. Het wordt na een tien minuten spelen in de tweede helft zelfs 1 - 3. Na een serieuze botsing valt Jesse rond de 60ste minuut uit met een enkelblessure, gelukkig heeft Warga2 (deze keer) een wissel op de bank. Men kan met 11 man blijven spelen. Het laatste kwartier worden beide teams wat slordiger, eerst scoort LSC, dan scoort Wergea en vlak voor tijd scoort Sneek nog twee keer. Zo wordt de eindstand 2 - 6. Een redelijke afspiegeling van het niveauverschil. LSC blijft zo meedoen voor de titel, Warga2 blijft in de middenmoot hangen. Volgende week, ijs en weder dienende, naar Terschelling!

Arjen Agema