Regiocup verlies WargaWWS JO 15-2 tegen Trynwalden JO 15-2

5 juni 2021 10:30

P. Sibrandi

Regiocup verlies WargaWWS JO 15-2 tegen Trynwalden JO 15-2

Eindelijk, we mochten weer. Zonder Ruben, maar met Jens en Jorrit uit de 15-1. Bij mij zijn de corona kilo’s er in de breedte bijgekomen, maar onze jeugd is de hoogte ingeschoten. Te kleine broekjes, shirtjes die te krap waren en ja, dan merk je wel  dat het groeiproces door de corona in elk geval niet is verstoord. Met drie dames achter mij aan naar Oenkerk getuft waar we het moesten opnemen tegen een oude bekende, Trynwalden JO 15-2.

In het vorige, afgebroken seizoen, nog de ongeslagen koploper. Gelukkig ging het door, want was er wat hemelwater naar beneden gekomen. Zelfs alle kunstgrasvelden bij Blauw Wit’34 waren de gehele zaterdag niet bespeelbaar. Nadat Daan in de box zijn pet had afgedaan konden we eerst nog even zijn mooie nieuwe kapsel bewonderen. De Aahs en Oohs waren dan ook niet van de lucht. En wat een stilte in de box. Focus op de wedstrijd zou je hopen, maar het leek net of het merendeel net uit bed was gekropen. Eerst moesten we inschoppen op een bijna ondergelopen weiland, maar via het blote voetenpad konden we al snel terecht op een werkelijk kurkdroog bijveld. Het zonnetje scheen, de dames op een bankje en eigenlijk ontbrak alleen nog een parasol en een goed gevulde picknickmand.

Dan waar het deze morgen natuurlijk om ging: de wedstrijd. Al snel werd duidelijk dat Trynwalden achterin twee hele sterke, grote en ook nog eens speersnelle spelers had staan. Als die twee al mee opkwamen kregen we het ontzettend moeilijk. We zijn natuurlijk ook een erg jong en lichtvoetig team. Ondanks fabelachtig keeperswerk van Berri ( zonder iemand te kort te doen, maar hij was echt onze uitblinker ) stonden we al redelijk snel met 2-0 achter. Trynwalden kreeg vervolgens nog een strafschop van scheids Peter Sibrandy. Volgens onze laatste man Jens struikelde de Trynwalden speler over zijn voeten, maar in de rust zei Berri dat het toch echt wat anders was. Tja, laten we het dan maar in het midden houden met een ongelukkige overtreding. In de laatste tien minuten werden wij beter en kregen loon naar werken toen Jens uit een strafschop de 4-1 scoorde. Met deze stand gingen we de rust in.

Trynwalden bezuinigde waarschijnlijk op de ranja, want het was water met een wel hele kleine hoeveelheid vruchtensap. Overigens, voor de rest prima geregeld daar met een mooi hokje buiten voor de koffie en de broodjes. Het tweede bedrijf dan onder nog steeds prima weersomstandigheden. Ook nu kregen we mogelijkheden, maar de bal wilde er niet in. Grens Erwin was verder nog eens iets te enthousiast, want na twintig spelen stond hij alleen nog met de stok in zijn hand. Het vlaggetje lag 20 meter verder. Het spel moest worden stilgelegd en deze onderbreking deed ons niet goed. De puf was er wat uit en Trynwalden kon uitlopen naar de uiteindelijk eindstand van 7-1. Het was duidelijk even wennen voor ons. Zo nu en dan nog wat te weinig spirit, maar verder best aardige combinaties gezien.

De kop is er af zullen we maar zeggen. Volgende week zaterdag  om 10.30 uur thuis de derby’s onder de derby’s ( voor Warga tenminste ), want dan komt GAVC JO 15-2 op bezoek. Hopelijk een mooie pot. Publiek mag nog niet van Mark, maar ik kan voor deze wedstrijd nog wel wat extra leiders ( ik word er ook niet jonger op), verzorgers en mensen voor in de kantine gebruiken.

Floris