Tempoloos Warga speelt teleurstellend gelijk tegen Wispolia

Wispolia (zon)

13 september 2020 14:00

Door: Floris Sinnema

De tweede bekerwedstrijd voor Warga was die tegen 5e klasser Wispolia uit Terwispel. Voor het team van Wispolia trainer Ronny de Jong, bezig aan zijn 4e seizoen, was dit de laatste wedstrijd in de poule. Er werd met 9-1 van MKV ’29 verloren en tegen Aengwirden werd het een 3-2 winst. Warga stond vorige week tegen MKV’29 vlak voor tijd nog met 1-0 voor, maar verloor in de slotminuten met 3-1. Dinsdagavond speelt met nog de uitwedstrijd tegen Aengwirden.  Tegen MKV’29 raakte spits Anton Hobert geblesseerd en hij was er dan ook niet bij.

Schitterend voetbalweer op sportpark de Pûster. Overigens, een keurig sportcomplex daar in Terwispel. De wedstrijd zelf stond onder leiding van scheidsrechter Koning en Warga was in de beginfase de betere ploeg. Echt gevaar leverde dat niet op voor de ploeg van trainer André Onclin. Warga speelde met weinig tempo en hier had de verdediging van Wispolia geen moeite mee. Het eerste gevaar van Warga kwam dan ook pas na een half uur spelen.  Jilles jan Kooistra ging op links goed door. Zijn voorzet was ook goed, maar de afwerking van Jan de Boer was dat niet. Verder nog twee schoten van Bart Boersma op de goal van Wispolia en dat was het dan ook wel. Wispolia kwam eigenlijk geen moment in de buurt van Warga keeper, Edgar van IJs.

Bij het betreden van het speelveld voor de tweede helft kreeg elke Warga speler een dextrootje van de Warga leider. Echter, het opwekkende stofje wat hier in moet zitten  kwam bij de Warga spelers wat laat op gang, want in de 46e minuut stond het al 1-0 voor Wispolia. De Warga verdediging stapte te laat, men keek nog wel hoopvol naar Warga grensrechter Joostema, maar deze vlagde niet. Na deze achterstand ook nu het meeste balbezit voor Warga, maar gevaarlijk werd het niet. Er ging veel mis en het spel was te doorzichtig. Beste man bij Warga was Frids Fridsma. Hij was op snelheid zijn tegenstander de baas, maar zijn voorzetten zorgden niet voor enig rendement.  De gelijkmaker kwam er uiteindelijk wel. Wispolia kreeg een corner van Pieter Gerbens niet weg en Wietze Wybrandi schoot de 1-1 tegen de touwen. Ook daarna bleef Warga aandringen. Bij een overtreding in het strafschopgebied werd de bal er door scheidsrechter Koning buiten gelegd, maar eerlijk gezegd had Warga ook niet recht op de drie punten. Uiteindelijk bleef het bij deze 1-1. Wispolia speelde naar vermogen, maar vierde klasser Warga mag zich wel eens achter de oren krabben.  MKV’29 uit Leeuwarden bekert nu verder. Dinsdagavond een bekerherkansing voor Warga tegen Aengwirden en zondag dan het begin van de competitie met een uitwedstrijd tegen Zevenhuizen.