Warga 2 wint bekerwedstrijd in Leeuwarden

... (intikker)

8 september 2019 12:00

Opstelling Warga 2 (zon)

Een uitwedstrijd is het nauwelijks te noemen, bij FVC. Een kwartiertje fietsen vanuit Wergea. Het team was maar net compleet met 1 wissel, tevens grensrechter. Ook bij de tegenpartij was de wisselbank zo goed als leeg. Maar goed, 11 tegen 11, dat is volgens de regels voldoende, er kon dus gevoetbald worden. Warga2 met een mix van oudere en jongere spelers begon prima aan de wedstrijd. Rustig en beheerst, met name achterin werd de bal gedegen rondgespeeld. Waarbij geregeld naar voren kon worden gepasst. En soms met resultaat: na 10 minuten maakte Nils de eerste goal en nog eens 10 minuten later scoorde Tihi. Wergea had de wedstrijd volledig onder controle.

Ook de tweede helft begon goed, nog steeds controle op het hele veld. Dat veranderde plotseling toen er in de verdediging van Wergea verwarring ontstond over een buitenspelgeval:  de verdedigers gingen uit van buitenspel en stopten met verdedigen, maar de scheidsrechter floot niet. Zo kwamen er twee aanvallers van FVC vrij voor de goal en was de keeper kansloos, 1-2. Door dit akkefietje kreeg FVC hoop op minstens de gelijkmaker en Wergea raakte enigszins van slag. FVC kwam vaker voor de goal, tikte nog een keer op de lat en Wergea kwam onder druk tot aan het eind van de wedstrijd. Gelukkig bleef het 1 - 2 en ging Wergea met de 3 punten naar huis.

Volgende week zondag de laatste bekerwedstrijd in de poulefase, een thuiswedstrijd voor Wergea, om 12:30 uur tegen Friesland4. De week daarna start de competitie.

Arjen Agema