Warga wint met 1-3 van Nieuweschoot

Nieuweschoot 1 (zon)

25 november 2018 14:00

Op deze laatste zondag in november moest Warga op bezoek bij Nieuweschoot. Het team van trainer Piet de Winter staat vlak onder Warga op een zevende plek en heeft met Nick ten Hoeve een speler in de gelederen die doelpunten kan maken. Warga speelt tot nu toe een wisselvallig seizoen. Begon goed, wint van de koplopers, maar laat het zitten tegen de mindere goden. Vorige week speelde men op Terschelling een dramatische wedstrijd en deze ging dan ook met 1-0 verloren. Echter, ook “de gele zwembroek” van Dries Roelvink zal daarin een rol hebben gespeeld met zijn optreden op de zaterdagavond in Wergea. Tegen Nieuweschoot was het voor Warga aan- of afhaken voor wat betreft het meespelen bovenin. Warga trainer Wim de Ron, bezig aan zijn laatste seizoen bij Warga, had in deze wedstrijd weer de beschikking over Bart Boersma. Jan Willem Sinnema was nog geblesseerd. Verder van de partij de nieuwe aanwinsten, Fouad Sedki ( begon op de bank ) en Abdelghafor Abourabif, roepnaam Abdel. Abdel begon in de basis en is een versterking voor Warga. Aan trainer de Ron de schone taak om iedereen nu tevreden te houden, want natuurlijk gaat dit wel ten koste van spelers die anders in het veld staan.

In een koud Nieuweschoot begonnen de 22 acteurs, onder leiding van scheidsrechter Mansouri aan de wedstrijd. Over de eerste helft kunnen we eigenlijk heel kort zijn: er gebeurde bitter weinig. In de beginfase wat mogelijkheden voor Warga met als gevaarlijkste wapenfeit een schot van Hylke Tholen dat werd gepakt door Nieuweschoot keeper Jamie Horsthuis. Nieuweschoot kon voorin geen potten breken. Wat bij Warga opviel waren de slordige spelhervattingen van achteruit. Dit leverde veel balverlies op.

Dan de tweede helft. Beide teams waren van goede wil in de eerste twintig minuten, maar ook nu geen kansen. Toch zou Warga op voorsprong komen. Uit een voorzet van Tholen kopte Warga spits Anton Hobert de bal achter keeper Horsthuis. De ban was gebroken en Nieuweschoot moest komen. Dat probeerde men wel, maar het was allemaal te doorzichtig en de Wergeaster verdediging wist hier wel raad mee. Na een half uur spelen een handsbal in het strafschopgebied bij Nieuweschoot en de strafschop werd benut door Warner Mink. Even later de eerste echte kans voor Nieuweschoot in de wedstrijd. Het publiek had hier 80 minuten op moeten wachten. Nick ten Hoeve kwam oog in oog te staan met Warga keeper Noordbruis, maar de ingeschoten bal kon worden geblokt door Abdel. Even later een dubbele wissel bij Warga en even was de organisatie weg. Nieuweschoot profiteerde en met deze 1-2 werd het toch weer, en geheel onnodig, spannend. Met nog tien minuten te spelen probeerde Nieuweschoot het met lange ballen, zonder dat het echter gevaarlijk werd. In de slotminuten een scrimmage voor de goal van Nieuweschoot en het was Bart Boersma die de eindstand vervolgens op 1-3 bepaalde. Over de gehele wedstrijd gezien een terechte overwinning voor Warga, maar van beide kanten was het niet best. Een goed begin voor Warga in de tweede periode en men haakt weer aan bij de top in de 4e klassen B. Zondag speelt men thuis tegen Black Boys dat tegen de Walden ook weer eens drie punten pakte. Tegen de laag geklasseerde ploegen laat Warga het deze competitie liggen. Aan Warga om tegen de ploeg uit Sneek het tegendeel te bewijzen.

Floris Sinnema
24 november 2018