Warga onmachtig tegen Black Boys

Black Boys 1 (zon)

7 april 2019 14:00

Schitterend voetbalweer in Sneek waar Warga moest aantreden tegen de nummer voorlaatst Black Boys. Een belangrijk weekend in de 4e klasse B waar de top 4 tegen elkaar uitkwam. Warga staat inmiddels 5e. Op 2 december speelden beide teams in Wergea tegen elkaar en Warga won toen, na een 0-2 achterstand, met 4-2 van de ploeg van trainer Lars Niemarkt. Opvallend was dat mede trainer Jappie Booij niet aanwezig was en op het sportpark in Sneek gingen er geruchten dat Booij niet meer beschikbaar was voor Black Boys.

Eigen doelpunt Warga
Warga begon met de wind tegen en het eerste kansje was voor de bezoekers. Echter, het schot van Anton Hobert ging net voorlangs. Op goal bij Black Boys, voorzitter Jan Broersma. Had geen bal klemvast, maar hield ze wel tegen. Hierna kwam een feller Black Boys beter in de wedstrijd en men kreeg ook kansen. Uit een voorzet van Alex de Jong kopte Dennis Niemarkt de bal net voorbij de goal van Warga keeper Edgar van IJs. Van IJs verving de geblesseerde Sven Noordbruis en ook Jan Willem Sinnema en Ype kerkstra waren niet inzetbaar. Warga kreeg kansjes door kopballen van Bart Boersma en Arjen Wielinga en heel Warga schreeuwde om een strafschop toen bart Boersma in het strafschopgebied neerging. Echter, de inconsequent fluitende Vegter vond de overtreding te licht. Het verschil op de ranglijst was niet te zien en in het veld was Black Boys zeker niet de mindere van Warga. Warga liet zich de kaas te vaak van het brood eten en kwam vijf minuten voor rust op achterstand. Een vrije trap van Alex de Jong werd door Peter Talsma achter zijn eigen keeper gewerkt. Dit was tevens de ruststand.

Warga met 10 man
Na de thee had Warga het windvoordeel, maar de eerste kans was voor de thuisclub. Een schot van Justin Wolfswinkel werd goed gepareerd door van IJs. Daarna nam Warga het heft in handen. Black Boys werd onder druk gezet, maar echt uitgespeelde kansen kreeg men niet. Het gevaar moest komen uit stilstaande situaties en uit een corner van Pieter Gerbens kopte Bart Boersma de bal op de lat. Warga drukte en Black Boys loerde op de counter, maar Warga speelde te slordig en te gehaast om het de achterhoede van Black Boys echt moeilijk te maken. Een kwartier voor tijd bracht trainer Lars Niemarkt zichzelf binnen de lijnen en dit had direct daarna het gewenste effect. Warga manmachtig naar voren en Niemarkt kreeg vervolgens erg veel ruimte om de 2-0 binnen te schieten. Warga begon zich ook nog eens steeds meer te ergeren aan scheidsrechter Vegter en dit kwam het spel van de Wergeasters niet ten goede. In een onoverzichtelijke situatie werd Jilles Jan Kooistra ook nog eens met direct rood naar de kant gestuurd, maar met tien man kwam Warga wel terug tot 2-1. Anton Hobert kopte de bal tegen het hoofd van Peter Talsma en ook nu zorgde Talsma onbewust voor een doelpunt. Warga op jacht naar de gelijkmaker, maar achterin vielen nu grote gaten en ook nog eens met tien man. Lars Niemarkt gaf Warga uiteindelijk de genadeklap door de eindstand op 3-1 te bepalen.

Duur puntverlies voor Warga. De scheidsrechter floot misschien niet zijn beste wedstrijd, maar Warga moet de hand in de eigen boezem steken. Het speelde te afwachtend tegen een gewoon feller Black Boys. Warga mag nu nog hopen op een resultaat in de 3e periode en op een eventuele vierde plaats in de eindrangschikking die misschien nog recht geeft op deelname aan de nacompetitie. Warga krijgt zondag de koploper in de 3e periode, De Walden op bezoek en Black Boys gaat bij Irnsum op visite.