Mooie winst voor Warga2

LSC 1890 5

2 december 2018 11:00

Opstelling

Warga2 bivakkeert in de onderste regionen van de competitie en dat betekent dat er bijna iedere week een tegenstander op het veld staat die (flink) hoger staat geklasseerd. Vandaag was dat ook het geval met LSC 1890 uit Sneek. De Snekers staan op een mooie 4de plaats. De Wergeasters waren echter niet onder de indruk en kwamen goed uit de startblokken, de teams waren aan elkaar gewaagd. Wel echter al snel een domper: door een eigen doelpunt van Jilles Jan kwamen de Snekers voor. Even later vond het bescheiden aanwezige publiek eendrachtig dat Wergea een strafschop verdienden, maar de overigens prima leidende scheidsrechter Atze Boersma vond van niet. Even later vond het publiek weer eendrachtig dat Wergea een strafschop verdiende, maar nu vond de scheidsrechter dat ook! Bote verzilverde de kans meteen.

De strijd ging de hele wedstrijd gelijk op en ook het Sneker publiek vond op een gegeven moment als één man dat een doelpunt onterecht werd afgekeurd wegens buitenspel, maar het blijft uiteraard de taak van de scheidsrechter om naar eer en geweten te beslissen voor thuis en uitspelers. De wedstrijd bleef op en neer gaan, maar Wergea scoorde nog een keer; Bote tikte een mooie pass van Abel binnen. Daarna werd Wergea wat nerveus en ontstonden er soms lastige situaties rond de Wergeaster goal, maar men kon het doel verder schoonhouden, het bleef 2-1, een mooie winst voor Warga2. Volgende week uit tegen de koploper LAC Frisia. Kan weer spannend worden, komt allen!

Arjen Agema