WargaWWS JO 17-1 wint met 6-3 van Ropta Boys JO 17-1

Ropta Boys JO17-1

5 november 2022 10:00

F. Sinnema

Door: Floris Sinnema                                                                               5 november 2022

Na de zeperd van vorige week ( 12-0 tegen Trynwalden JO 17-3) nu onze eerste thuiswedstrijd in de 3e klasse tegen Ropta Boys ( met 2 meisjes ). Sommige spelers waren waarschijnlijk een week in de war met de wintertijd, want zij verschenen te laat op het appel ( ik meende ook dat het met accent grave moest, maar dit is dus niet zo ). Opstelling aangepast en onder het genot van een lekker najaarszonnetje aan de wedstrijd begonnen. Op het hoofdveld, scorebord aan en met de luxe van drie wissels op de bank. Bij de eerste de beste corner van Ropta Boys stond het direct al 0-1. De bal kon niet worden weggewerkt en zodoende lag de bal al achter Berri tegen de touwen. Dompertje, maar spits Jasper zorgde al snel voor de gelijkmaker. Ik kan mij vergissen, maar ik meende toch echt dat vader en scheids Rudie een klein, bijna niet te zien, vreugdesprongetje in het veld maakte. Direct daarop de 2-1 van Jens en daarna waren we ook gewoon beter dan het sympathieke Ropta Boys. Foutje achterin en de 2-2 kwam op het scorebord te staan en dat was na een kwartier spelen. De laatkomers hebben dus wat gemist. Na deze gelijkmaker kansen voor beide teams. Berri voorkwam, door goed uitkomen, een achterstand en Jasper zorgde met zijn tweede doelpunt voor de 3-2 ruststand.

Prima stemming in de kleedkamer en zodoende na vijf minuten het veld weer op. De eerste minuten waren voor de Boys, maar daarna namen wij het heft in handen en dit zou eigenlijk de gehele tweede helft ook zo blijven. Zo nu en dan pittige duels. Echter, onze “Bas Nijenhuis” had er goed het oog op. Met doelpunten van Jan Roelof, Jens en Jasper kwam er uiteindelijk een 6-3 score op het scorebord te staan. Een dik verdiende overwinning voor een strijdbaar WargaWWS. Zo mag ik het graag zien. Toch één speler extra in het zonnetje en wel onze Toshe. Met zijn snelheid en overzicht een plaag voor de tegenstander vandaag.

Ook nog een kritisch puntje. Na de wedstrijd was het een modderbende in de kleedkamer. Uiteindelijk is het door de betreffende spelers opgeruimd, maar ik ga daar niet als de bekende schoolmeester achteraan lopen. Volgende week vrij en op zaterdag 19 november wederom thuis en wel tegen Stiens JO 17-2.