Onverwacht nederlaag Warga2 in Drachten

Noorderdwarsvaart 217
9201KK
DRACHTEN

ONB2 uit Drachten staat onderaan in de kabouter-competitie (slechts vijf teams) waar Warga2 deel van uitmaakt. De vorige wedstrijd werd er met 0 - 5 gewonnen. Wellicht ging men met enige overmoed richting Drachten. Tenminste, dat deed het spel vermoeden. Niet scherp en matig gefocust liepen de Wergeasters over het veld. Drachten rook kansen en de wedstrijd speelde zich grotendeels af op de Wergeaster heflt.

Dat is natuurlijk vragen om moeiijkheden. Het ging een half uurtje goed, maar toen viel uit een vrije trap vlak buiten de 16 meter de eerste goal voor de thuisploeg. Ondertussen had Adne Jan al een forse aanvaring met de scheidsrechter gehad wegens te veel commentaar. Hij moest daarna voorzichtig opereren, want er waren geen wissels beschikbaar. Een rustgevende wissel zat er dus niet in. Een paar minuten later scoorde ONB weer na een mooie aanval. De 2 - 0 bleef op het scorebord tot de rust.

Helaas was er naast een gebrek aan wisselspelers ook geen coach of trainer beschikbaar die in de rust de mannen van Wergea wat peper in de kont kon jagen. Het voetbal in de tweede helft was niet significant beter. Na 55 minuten kon een ONB-speler ongehinderd door de Wergeaster verdediging slalommen, maar nu kon de keeper redden. Vijf minuten later begon de ellende pas goed toen het Pieter niet lukte om een strakke bal weg te verdedigen. Hij probeerde de bal naast te laten gaan, maar dat lukte net niet. Een eigen doelpunt en de 3 - 0. Wel een mooi doelpunt trouwens. Vond Pieter. In de 66ste minuut probeerder de verdediging een Drachtster aanval anders op te lossen. De aanvaller werd onderuit gehaald. Strafschop! En 4 - 0.

Ondertussen was Knilles nog geblesserd uitgevallen en moest de Wergeaster vlaggenist invallen. Een Drachtster vrijwilliger was zo vriendelijk om de Wergeaster vlag over te nemen (geen wisselspelers en leiding immers). Zo'n 20 minuten voor het einde kreeg Wergea eindelijk een kans. Een uitbraak kon mooi afgerond worden door Ruben: 4 - 1. Dit was het maximale dat Wergea kon bereiken. Vlak tegen het eind viel het vijfde doelpunt van de thuisploeg en op slag van het eindsignaal ook nog de 6 -1.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen de koploper LSC1890. Dan kunnen de mannen wel (letterlijk en figuurlijk) een twaalfde man gebruiken!

Arjen Agema