Eerste klap een daalder waard? (ONB2 – Warga2)

ONB 2

Warga 2

2 oktober 2022 10:00

Sportpark de Fennen
Noorderdwarsvaart 217
9201KK
DRACHTEN

Er waren maar net genoeg spelers bij Wergea om het op te nemen tegen het Drachtster ONB. De grens (Knillis) moest een uur voor vertrek nog aangetrokken (en uit bed gebeld) worden. Geen wissels, geen leider, armoede troef bij Warga2. Jammer voor zo’n leuk en best wel goed team. De competitie is al net zo armoedig, in totaal 6 teams die het hele seizoen tegen elkaar gaan spelen, vier keer dezelfde tegenstander dus. Bijzonder.

Het spel van Wergea was beslist niet armoedig te noemen, de jongens speelden een prima wedstrijd. Het was als snel 0 – 1 door een goal van Adne Jan. De spelers van Wergea waren duidelijk sneller op het veld en verrasten de Drachtster verdediging regelmatig. Na een twintig minuten was ONB toch gevaarlijk met een gerichte kopbal vlak voor de goal, maar de bal ging net naast. Even later was er een mooie uitbraak van Wergea, de verdedigers van ONB zagen buitenspel en stopten met lopen, maar de scheidsrechter floot niet en ja, dan is het geen buitenspel. Zo kwamen twee Wergeaster aanvallers samen voor de goal van Drachten en met een slim één-tweetje werd het afgemaakt door Thomas. Enkele minuten daarna scoorde Symen de 0 – 3 en even daarna de 0 – 4. De wedstrijd leek gespeeld. Vlak voor de rust nog een kans voor ONB, een snoeihard schot in de bovenhoek, maar de keeper van Wergea reageerde alert met een katachtige duik en tikte de bal over. Direct daarna een vergelijkbare situatie aan de overkant met een hoofdrol voor de Drachtster keeper.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld, Wergea controleerde de wedstrijd. Het ging een tandje minder waardoor er in beide doelgebieden weinig actie was. De wedstrijd kabbelde voort zonder grote kansen of bijzondere voorvallen. Wergea hoefde niet meer zo nodig en ONB had de kracht niet om druk te zetten. In de loop van de tweede helft leek het veld zelfs te groot te worden voor de spelers van ONB. Aan het eind van de wedstrijd toch nog een spectaculaire actie, vanaf halverwege de eigen helft slalomt Jorne met de bal om de volledige defensie van ONB heen en scoort het vijfde doelpunt voor Wergea. De eindstand werd zo bepaald op 0 – 5. Het is dat LSC1890 vandaag nog forser uithaalde anders had Wergea meteen de koppositie in de competitie gegrepen. Volgende week wordt duidelijk hoe de verhoudingen in deze competitie liggen, Wergea speelt dan thuis (om 11:00 uur) tegen de nummer 1.

Arjen Agema