Eenvoudige winst voor Warga2

H J Kooistrawei 24
9005RE
WARGA

Het was al ruim na 11 uur, toen de spelers nog steeds aan het warmdraaien waren. De teams van Warga en tegenstander DTD3 (DTD, De Trije Doarpen – Britsum, Cornjum en Jelsum), wilden graag los, maar de scheidsrechter was nog niet gearriveerd. Ruim tien over elf rende de scheids (Jilles Jan) het veld op en kon men beginnen. In de wandelgangen ging het verhaal dat hij al onderweg was, maar halverwege terug ging omdat hij nog naar de wc moest. En ook voor de wc geldt het oude Friese spreekwoord ‘Oeral thús, mar thús it bêste’.

In het begin is het wat aftasten, maar al snel is duidelijk dat Warga de betere ploeg is. Toch zijn het de bezoekers die het eerst gevaarlijk zijn. In de 9de minuut de eerste hoekschop voor DTD en twee minuten later weer één. De tweede is echt gevaarlijk, maar de keeper van Warga, Jente, tikt de bal tegen de paal, waarna de bal hoog over gaat. Het duurt dan nog een kwartier voordat de thuisclub voor het eerst scoort: Thomas S. maakt de eerste goal. De gelijkmaker komt 5 minuten later min of meer uit de lucht vallen, een keihard schot in de benedenhoek is onhoudbaar voor de keeper. Even later zorgt Thomas S. aan de andere kant van het veld weer voor een voorsprong voor Warga. Deze stand blijft tot de rust op het scorebord staan.

Na vijf(!) minuten pauze begint de tweede helft weer precies volgens het schema van de KNVB. Warga blijft aanvallen en is veel op de helft van DTD, de bezoekers zorgen zo nu en dan voor een gevaarlijke counter. Al snel is Warga weer gevaarlijk: een mooie pass van Jan, een goed schot van Thomas S., maar ook een fraaie redding van de keeper van DTS zorgt ervoor dat de tussenstand nog niet verandert, maar enige minuten later is het wel raak; Jan scoort de 3 – 1. DTD countert weer eens en schiet de bal op de paal, de bal schiet vervolgens hard voorlangs. Meteen is het aan de andere kant wel raak: 4 – 1, de derde van Thomas S. en even later de 5 – 1 door Jorne. De mannen van DTD raken nu zichtbaar vermoeid, waardoor Warga nauwelijks nog in gevaar komt. Na een mooie voorzet van Jelte maakt verdediger Jesse nog een doelpunt: 6 – 1. Een aantal minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd heeft de scheidsrechter er blijkbaar genoeg van: als donderslag bij heldere hemel fluit hij voor het einde van de wedstrijd. ‘De geest was uit de wedstrijd’, volgens de scheids, ‘en de spelers van DTD wilden naar Cambuur.’

Warga2 neemt de koppositie over van LSC1890, maar wel met een wedstrijd meer gespeeld. Volgende week naar Leeuwarden, Sportpark Nylân, voor een uitwedstrijd tegen MKV’29. Aanvang 11:00 uur.

Arjen Agema