Warga2 nét naast het podium

14 mei 2023 11:00

M v/d West

Warga2 - Buitenpost2

Warga2 is dit seizoen nét naast het podium geëindigd. Het tweede elftal van Wergea bleef steken op de ondankbare vierde plaats. Meer zat er dit seizoen niet in. Half mei al de laatste wedstrijd, een thuiswedstrijd in een zonovergoten Wergea, met een voor de toeschouwers zeer aangename temperatuur om rond het veld te staan. Helaas was de temperatuur het enige aangename deze wedstrijd (vanuit Wergea-perspectief), want voetballend was het hoogstens een matige partij.

Keeper
Het was niet verrassend dat Buitenpost sterker uit de startblokken kwam dan Wergea, de voorgaande onderlinge wedstrijden werden grotendeels roemloos en met ruime cijfers verloren. Buitenpost dicteerde vanaf het begin en na 10 minuten viel het eerste doelpunt. Daarna kwam Wergea toch wat beter in de wedstrijd en kon enig tegenwicht bieden. Dat resulteerde in de 16de minuut in een doelpunt van Siemen: 1 – 1. Nu ging de wedstrijd mooi op en neer met voor beide teams (kleine) kansen. Wel scoorde Buitenpost weer, maar de wedstrijd bleef enige tijd in evenwicht. Ook na de 34ste minuut, toen Buitenpost voor een snelle uitbraak zorgde. Een mooie redding van de Wergeaster keeper Jente (die na 16 jaar keepen voor Wergea zijn laatste wedstrijd speelde) voorkwam een doelpunt. Even later, minuut 43, leek er weer een mooie redding in de maak, maar na een goed weggetikt schot tegen te paal kon Buitenpost in de rebound toch scoren. Zo werd de ruststand 1 – 3.

Perspectief
Wergea kwam niet goed uit de kleedkamer voor de tweede helft, Buitenpost kreeg nu de ene na de andere kans en na drie kansen was het weer raak: 1 – 4. Wergea leek de moed op te geven en Buitenpost maakte gretig gebruik van de ruimte die werd geboden. De defensie van Wergea verloor de controle en het regende nu doelpunten. En zo was het met nog een kwartier te spelen al 1 – 8 voor de blauwgeklede bezoekers. En net op het moment dat iedereen hoopte op het eindsignaal liet Warga2 nog één keer zien dat ze echt wel kunnen voetballen en dat ze echt wel een mooi team hebben: in de laatste minuut schuiven de Wergeaster mannen door de verdediging van Buitenpost en weet Knillis het laatste doelpunt van het seizoen te maken! En dat geeft de burger moed en biedt perspectief voor het volgende seizoen.

Arjen Agema