WargaWWS JO 17-1 verplettert Wardy JO 17-1 met 5-14

De Boppeslach 1
9172MH
FERWERT

Onze eerste wedstrijd van dit seizoen. Als team zijn wij bij elkaar gebleven ( dat zegt wel wat ) aangevuld met nieuwkomers Tijl en Anne Jan. Afdeling Wytgaard/ Wirdum had weinig zin om om te rijden met de auto en nam  de korte route over de Hilleburen  Zal wel iets met de benzineprijzen te maken hebben. Eerst op de foto met de ideale schoonzonen en dochter en daarna naar Ferwert. Dit keer wel over Warten. In Ferwert lag de grasmat er perfect bij en dat met dit droge weer. Een warming-up met op verzoek een positiespel  en daarna konden we aan het karwei beginnen onder leiding van scheidsrechter Goet. Zonder Jan Roelof, want hij had een “little” afspraak. WargaWWS begon heel aardig aan de wedstrijd en speelde gemakkelijker dan het jonge Wardy. Het werd al snel 0-1 door een “pegel”van Fedde en niet lang daarna de 0-2 door gelegenheidsspits Jasper. Overigens, dat deed hij prima. Direct daarna werd het weer spannend doordat Wardy de 1-2 scoorde. Keeper Berri was kansloos. Hierna kwam de WargaWWS doelpuntenmachine echt op gang. Goed positiespel en een aantal prima voorzetten zorgden ervoor dat we met 2-8 de kleedkamer opzochten. Jasper kwam nog bij mij met het nadrukkelijke verzoek om niet gewisseld te worden, want hij wilde een hattrick maken.

Hattrick Jasper

Jasper hield woord, want het eerste doelpunt na de rust kwam op zijn naam en zodoende was de hattrick een feit. Nieuwkomers Tijl en Anne Jan lieten zien dat ze geen moeite hadden om mee te draaien in deze geoliede WargaWWS machine en Anne Jan bekroonde dit ook nog eens met een doelpunt. Na de drinkpauze, het was echt wel warm, meende de leider om het systeem om te moeten zetten in 1-3-3-4. Dat pakte niet helemaal goed uit, want Wardy scoorde nog drie maal. Echter, het slotakkoord was weer voor WargaWWS en dit was een aanval uit het boekje. Via Berri kwam de bal bij Jorrit en deze bracht Jasper in stelling. “Turbo Jasper” bezorgde de bal bij Wytze en hij zorgde voor de 5-14 eindstand. Een prima begin van deze bekercompetitie, maar we moeten natuurlijk niet naast onze schoenen gaan lopen. Mooi dat er ook zoveel ouders aanwezig waren. Zaterdag spelen we in Wirdum om 10.00 uur tegen Frisia JO 17-4.

Goed dat de vader van Marnick de namen doorgaf v.w.b. de doelpuntenmakers. Bij deze dus: Jasper 3, Fedde 2, Jorrit 2, Jens 2, Wytze 2, Evin 2 en Anne Jan 1.

Floris Sinnema