Warga laat twee punten liggen tegen Black Boys

Molenkrite 132
8608XK
SNEEK

In een koud Sneek moest Warga vandaag op bezoek bij Black Boys. De ploeg van trainer Richard Venema (32) en supervisor Jappie Booij (72). Overigens, beide heren hebben hun contract weer verlengd. Black Boys staat bij de onderste vier ploegen in de 4e klasse B en Warga stond daar vlak boven. Zoals al eerder gezegd, de onderste 2 ploegen degraderen rechtstreeks en de andere 2 moeten er dan nog om spelen.  Wat dit betreft een belangrijk duel voor beide teams. Black Boys verloor vorige week nog met 0-6 van de Sweach en eindigde de wedstrijd met 9 man. Dat “rood” gebeurt wel vaker bij de ploeg uit Sneek. Belangrijkste man daar is spits Ahmed Yousif (26). Van de 30 doelpunten in deze competitie scoorde hij er maar liefst 19. Op 20 november stonden beide ploegen in Wergea tegenover elkaar. Toen werd het 0-0 en dat was vooral voor Wergea teleurstellend. Warga begon 2023 zeer matig, maar met de laatste 2 overwinningen op Thor en Terschelling is men weer wat uit het dal geklommen. Bij Warga waren deze middag de gebroeders Gerbens nog geblesseerd.

Op het kunstgras in Sneek kwam Warga beter uit de startblokken. Men creëerde direct een veldoverwicht en de beste kans in deze fase was voor Thomas Sinnema. Hij kon alleen op de Black Boys keeper afgaan, maar de laatste pakte de bal bekwaam. Black Boys kwam er maar sporadisch uit. Echter, het was aan Warga keeper Roy van der Zweep te danken dat Warga niet op achterstand kwam. Met twee katachtige reddingen op rij hield hij zijn doel schoon. Warga maakte het spel en Black Boys loerde op de counter met daarin het aanspeelpunt voorin, spits Yousif. Warga drukte, de wil was er wel degelijk, maar in de opbouw ging het te vaak mis. Echt uitgespeelde kansen kreeg men dan ook niet en met 0-0 gingen beide ploegen naar de kleedkamers.

In de tweede helft weer hetzelfde beeld van de wedstrijd. Alleen was Warga nu nog meer in balbezit. Keer op keer ging men richting het doel van de Black Boys keeper, maar ook nu kreeg men geen uitgespeelde kansen. Waren de kansjes er wel dan was men te slordig in de afwerking. In de 65e minuut kreeg Warga het deksel op de neus. Geklungel achterin zorgde ervoor dat Mark Zijlstra de 1-0 kon binnen tikken. Een domper voor de Wergeasters. Spits Thomas Sinnema viel vervolgens ook nog eens geblesseerd uit. Warga op jacht naar de gelijkmaker en die kwam er ook. Bart Boersma zag zijn toch niet echt harde schot, achter de Black Boys keeper, in het doel verdwijnen. Loon naar werken. In het verdere verloop van de wedstrijd probeerde Warga het wel, maar de beste kans was nog voor Black Boys. Gelukkig voor Warga keepte keeper Roy van der Zweep een prima pot. Uiteindelijk floot de goed leidende de Vries voor het einde. Warga had twee punten in Sneek laten liggen, maar mocht misschien ook nog wel blij zijn dat Black Boys op vier punten achter de Wergeasters bleef staan. Zondag mag men het weer proberen als koploper Harlingen op bezoek komt. Officieel hebben de Harlingers nog één puntje nodig om zich tot kampioen te kronen. Aan Warga om dat nog een weekje uit te stellen al zal Harlingen de titel zeker niet ontgaan.