Zure nederlaag voor Warga in Nieuw Roden

Zevenhuisterweg 3 A
9311VA
NIEUW-RODEN

Door: Floris Sinnema                                                                                               6 november 2022

Herfstachtig  in Nieuw Roden waar Warga moest aantreden tegen de plaatselijke trots. Trainer Jurrie Smits is weer terug op het oude nest en zijn ploeg draait mee in de top 4e klasse B na de degradatie vorig seizoen. Vorig week nog een prima resultaat toen Oldeboorn met 2-4 werd verslagen. Warga speelde toen tegen Blue Boys en laten we het mooi zeggen: “echt goed was het niet”. Vergeleken met deze wedstrijd waren Peter Talsma en Bart Boersma weer van de partij. Boersma begon wel op de bank. Spits Jurre vd Meulen zat geblesseerd op de tribune.

Vlakke eerste helft

In het eerste bedrijf viel er weinig te beleven. Twee hard werkende ploegen met Nieuw Roden het meest in balbezit. Tot echt uitgespeelde kansen kwam het niet. Toch had Warga op slag van rust op voorsprong moeten komen. De 18 jarige spits Thomas Sinnema kon alleen op de eveneens 18 jarige Nieuw Roden keeper, Jayden Kuiper afgaan, maar laatst genoemde redde bekwaam. Met de brilstand gingen beide teams dan ook aan de thee.

De scheids!!

Na de thee was er meer te beleven daar in Nieuw Roden. De ruimtes werden groter en na een kwartier spelen kon wederom Thomas alleen op de keeper afgaan. Hij werd in het strafschopgebied neergehaald en de strafschop was dan ook terecht. Bij de kaart, deze was geel, hadden meer mensen hun twijfels of dit wel de goede kleur was. De ingevallen Bart Boersma zorgde voor de 0-1. Hierna ging Nieuw Roden fanatiek op jacht naar de gelijkmaker. Warga was strijdlustig, maar er volgden wel veel foute passes . Dit zorgde voor onrust en ook de warrig fluitende scheids had het niet zo op met de ploeg uit Friesland. Bij de 1-1 vlagde de grens van Warga voor buitenspel, de scheids stond op 40 meter van de bal, maar keurde tot afgrijzen van Warga het doelpunt van Angelo Weggers goed. Warga was door dit voorval van slag en binnen vijf minuten zorgde Sander Drent ook nog eens voor de 2-1. Warga op jacht naar in ieder geval een punt, maar echte kansen kreeg het niet meer. Nieuw Roden wel, maar zij faalden voor Warga keeper Edgar van IJS.

Uiteindelijk een zure nederlaag voor de ploeg van Warga trainer Onclin. Het wordt tijd om weer eens drie punten te pakken, want Warga staat gewoon bij de laatste vier in de 4e klasse B. Dit moet dan vrijdagavond gebeuren in de uitwedstrijd tegen Thor. Niet op zondag i.v.m. de wedstrijd Heerenveen tegen Cambuur.