Warga in pover duel op 1-1 tegen de Sweach

Vlaslaan 28
9244CH
BEETSTERZWAAG

Warga trainer André Onclin had het na afloop van de wedstrijd over walking voetbal. Het was inderdaad niet best wat Warga in Beetsterzwaag liet zien. Uiteindelijk moest men tevreden zijn met een puntje tegen een beter spelend de Sweach, maar de beste kansen waren wel degelijk voor Warga.

Op een zonnig sportpark speelde men op kunstgras, want het “echte” gras was aangetast door een of ander beest. Veel geblesseerde spelers en daar kwam Thomas Sinnema ook nog eens bij. Positief was de terugkeer van Bart Boersma. Hij begon op de bank.Warga begon heel zwak aan het duel. Veel passes kwamen niet aan en verder wilde men het ook nog eens veel te mooi doen. De Sweach was feller en eigenlijk was het wachten op een doelpunt van de thuisclub dat ook nog eens op de paal schoot. Een doelpunt kwam er ook, maar dan van Warga kant. Een schitterend doelpunt ook nog eens. Pieter Gerbens nam de bal van een meter of 40 op zijn pantoffel en de 0-1 was een feit. Een opsteker voor Warga. Ook na dit doelpunt bleef de Sweach de betere ploeg. Echter, het had ook zomaar 0-2 kunnen staan nadat Ype en Jurre het houtwerk raakten. Warga hield stand en ging met een 0-1 aan de thee.

In het tweede bedrijf ging de Sweach op jacht naar de gelijkmaker. Veel in balbezit, maar tot de 16 meter en verder kon men ook geen potten breken. Warga loerde op de counter, maar speelde te traag en te steriel. Eigenlijk was het dan ook niet vreemd dat de Sweach op gelijke hoogte kwam. Een voorzet van rechts werd goed binnen gekopt door Jacco Hanewald. Hierna weer van beide kanten een foutenfestival. De Sweach het meest in balbezit, maar de beste kansen voor Warga. Met name Iwan Potijk kreeg er twee. In blessuretijd had Warga zomaar de drie punten mee naar huis kunnen nemen. Bart Boersma bracht Pieter Gerbens in stelling, maar alleen voor de keeper faalde hij. Het bleef zodoende 1-1 in een teleurstellende pot. Zondag thuis tegen Nieuweschoot. Ongeslagen, dat nog wel, maar met twee gelijke spelen schiet het nog niet echt op.