Teleurstellende 0-0 voor Warga tegen Black Boys

Black Boys 1 (zon)

20 november 2022 14:00

A. Dijkstra

In een koud Wergea stonden Warga en Black Boys uit Sneek tegenover elkaar. In de 4e klasse B degraderen dit seizoen 2 ploegen rechtstreeks en er gaan 2 in de herkansing. Natuurlijk is het seizoen nog lang, maar vooral Warga mag zo langzamerhand wel eens 3 punten gaan pakken om niet te ver achterop te geraken. Niet minder dan de tegenstander zijn, maar vaak geen punten. Dat was vorige week ook zo tegen THOR. Warga het balbezit, maar Tot Heil Onzer Ribbenkast de punten. De ploeg van Black Boys trainer Richard Venema doet het niet zo gek met inmiddels 10 punten. Vorige week werd Blue Boys nog met 2-0 aan de zegekar gebonden. Bij Black Boys moet het gevaar en de doelpunten vooral komen van Ahmed Yousif. Van het totaal van 18 doelpunten maakte hij er maar liefst 9. Kijkend naar de thuishistorie van de wedstrijden tussen Warga en Black Boys gaf dat weer wat hoop. De laatste keer dat Black Boys in Wergea won was in het seizoen 1973/1974 met als uitslag 1-4. Zou daar 48 jaar later verandering in gaan komen?

Bij Warga kon trainer André Onclin, hij stopt na dit seizoen bij Warga, weer beschikken over Peter Talsma. Voor Hessel Gerbens stonden heel wat jonge dames langs de kant, maar hij begon (en eindigde) op de bank. In het begin was te zien dat Black Boys beschikt over een aardige en technisch vaardige ploeg. Toch was Warga de betere zonder tot echt goed voetbal te komen. Kansen waren er wel degelijk met de grootste voor spits Jurre van de Meulen. Hij kon alleen op de Black Boys keeper afgaan, maar de overtuiging ontbrak en de zwak ingeschoten bal hobbelde naast. Dat is het manco vaak de laatste wedstrijden: het zelfvertrouwen. Er wordt wel hard gewerkt, maar de onzekerheid straalt er vaak vanaf. Beide ploegen gingen dan ook met de brilstand aan de thee.

Na de thee eigenlijk hetzelfde beeld van de wedstrijd. Warga zocht naar de opening, Black Boys hield tegen en loerde op de counter. In de 2e helft kreeg Black Boys twee kansen. Een schot werd goed gekeerd door Warga keeper van IJs en even later de grootste van, wie anders, Ahmed Yousif. Zijn schot ging via van IJs en de lat over. Warga kreeg er veel meer, maar ook nu ontbrak een stukje zelfvertrouwen en zat het eerlijk gezegd ook niet mee. Bart Boersma schoot nog eens op de paal en na een verkeerde uittrap van de Black Boys keeper kreeg Thomas Sinnema een joekel van een kans. In normale doen schiet hij ze binnen, maar nu dus niet. In de laatste 10 minuten ging Warga vol voor de drie punten, kreeg ook kansen, maar de bal wilde er gewoon niet in. Uiteindelijk een zeer teleurstellende 0-0 voor de thuisploeg. Black Boys tevreden, want het gat met Warga bleef vier punten.

Zondag gaat Warga op bezoek bij koploper Harlingen. Als ik kijk naar de laatste 6 competitie wedstrijden in Harlingen dan wist Warga daar nog nooit te winnen. Echter, als Saudi-Arabië weet te winnen van Argentinië dan is er ook nog hoop voor de Wergeasters

Floris Sinnema