Warga verpulvert THOR aan de hand van Thomas Sinnema

Thor 1

2 april 2023 14:00

E.C. Fokkema

Vandaag de wedstrijd tegen THOR. Vorige week kreeg Warga de nummer 2, Nieuw Roden op bezoek (een sneu 1-2 verlies) en vandaag dan de nummer 3, THOR. De ploeg van trainer Reinder Jeensma  (staat volgend seizoen ook weer voor de groep ) is nog volop in de strijd voor een periode of voor het overnemen van een periode als hoogstgeplaatste in de eindrangschikking. Het heeft met Yob Bos iemand in de gelederen die gemakkelijk scoort. Dit seizoen al 17 keer. Dat men hem dan George Best noemt snappen we, maar de bijnaam “Dolfijn” heeft waarschijnlijk een andere reden. Op vrijdagavond 11 november speelden beide ploegen ook tegen elkaar en in een doelpuntrijk duel werd het toen 5-3 voor de thuisploeg.

Dan Warga. Na een mindere periode liet men tegen Nieuw Roden zien dat het echt wel kan voetballen. Daarbij ook nog eens een gezonde dosis werklust en wat dit betreft had er zeker een puntje ingezeten. Het liep helaas anders. In deze wedstrijd viel Pieter Gerbens, met een op het oog zware hamstring blessure, uit . Hopelijk duurt zijn herstel niet al te lang, want dit is een speler die Warga zeker kan gebruiken om uit de onderste regionen te geraken. Daartegenover stond vandaag de terugkeer van JillesJan Kooistra. Hij was de vorige wedstrijd geschorst.

In een zonnig, maar winderig, Warga was THOR in het eerste kwartier beter. Het kreeg ook drie kansen, want Warga verdedigde nou niet echt goed. Het was aan de opvolger van keeper Edgar van IJs ( hij vlagt volgend seizoen) , Roy van de Zweep te danken dat de nul op het scorebord bleef staan. Warga kreeg met de wind in de rug een veldoverwicht en kwam ook op 1-0. Eerst schoot Thomas nog op de paal. Daarna liet hij een drietal tegenstanders zijn hakken zien en met een bekeken wippertje liet hij keeper Bantema zijn eerste gang van deze middag naar het net maken. Indirect was Thomas ook verantwoordelijk voor de 2-0. Bantema kon zijn schot niet onder controle krijgen en aanvoerder Peter had daarna de bal maar voor het intikken. En nog was de koek niet op voor wat betreft Sinnema. Met een schitterend afstandsschot, gedragen door de wind, van ongeveer 30 meter belandde de bal in de kruising. Met deze comfortabele 3-0 ging Warga aan de thee.

In de tweede helft had THOR de wind mee, maar het was Warga dat de bovenliggende partij bleef. THOR werd vastgezet op de eigen helft en hier had het team van trainer Jeensma het maar moeilijk mee. Warga kreeg ook in deze fase zijn kansen, maar het was uiteindelijk Bart Boersma die na een solo door het strafschopgebied uiteindelijk tekende voor de 4-0. En dan moest het mooiste doelpunt van de middag nog komen. Hij was er door een blessure lang uit en het was de vraag of hij wel weer in het eerste zou voetballen. De draaicirkel is misschien wat minder geworden, maar met een fantastische omhaal zorgde hij wel voor de 5-0. Was getekend: Anton Hobert. En ook toen nog was de Wergeaster Teije koek niet op, want Warga ging gewoon door met goed voetballen. In de slotfase was het dan ook Bart Boersma die met een kopbal  zorgde voor de eclatante eindstand van 6-0. Een dik verdiende overwinning voor Warga. Dat moest ook wel, want ook de onderste ploegen beginnen zich te roeren. Warga blijft zodoende in de gevarenzone staan, maar dit spel en deze overwinning geven wel vertrouwen voor het vervolg in de competitie. Met nog vijf finales te gaan speelt men Paasmaandag eerst thuis tegen Terschelling om 11.45 uur.