onnodig puntverlies Warga tegen Nieuweschoot

Ds Kingweg 3
8446KZ
HEERENVEEN

Warga moest op bezoek bij laagvlieger Nieuweschoot. Nou staat Warga ook niet zo hoog en zodoende een belangrijk duel om uit de onderste regionen te geraken. Warga moest het doen zonder spits Jurre van der Meulen. Hij gaf de voorkeur aan Cambuur tegen Heerenveen. Beide ploegen speelden slordig met toch wel Warga als de bovenliggende partij. Een kopbal van Peter werd uit de doelmond gekopt en eigenlijk kon Nieuweschoot hier maar weinig tegenover stellen. Echt uitgespeelde kansen kreeg men helemaal niet. Warga kreeg genoeg hoekschoppen te nemen, maar hier bleef het dan ook bij. Thomas Sinnema was bij Warga de gevaarlijkste speler. Vorige week scoorde hij nog drie maal tegen de Sweach, maar ook hij kwam vaak niet verder dan de 16 meter lijn. De ruststand was dan ook niet zo verwonderlijk, 0-0.

Na de thee waren de eerste 25 minuten voor Warga. Nieuweschoot kwam nauwelijks nog over de middenlijn en de 0-1 was dan ook terecht. Een “flabberschot” van Iwan Potijk ging er via de paal in. Ook hierna bleef Warga de betere ploeg. Aanvoerder Peter had de bal voor het intikken, maar kreeg de bal tot ieders verbijstering toch nog over. Nieuweschoot kwam er zegge en schrijve één keer uit en dit betekende direct de gelijkmaker. Een corner werd niet goed verwerkt en Colin Langhout schoot de 1-1 achter een verbouwereerde keeper Roy van de Zweep. Toen was er nog een kwartier te spelen. Nieuweschoot kwam ook wat beter in de wedstrijd. Warga trainer Onclin bracht Anton Hobert nog ten faveure van Bart Boersma. Warga probeerde het wel, maar de passing was vaak te slordig om het tij te doen keren. Met de 1-1 op het niet werkende scorebord floot de uitstekende leidende, jonge scheids, Tolman uit Lippenhuizen na 90 minuten voor het einde van de wedstrijd. Warga liet onnodig 2 punten liggen tegen Nieuweschoot en moet nog steeds naar onderen kijken. Men is nu 2 weken vrij en op zondag 12 maart speelt men dan thuis tegen Terschelling om 11.45 uur.