Matig WargaWWS JO17-1 pakt wel de drie punten tegen DTD JO 17-1

Martenawei 6
9056PE
KOARNJUM

Vreemd tijdstip, maar op deze zaterdag moesten we om 14.30 uur aantreden tegen DTD JO 17-1. Helaas niet compleet. Na het op non-actief stellen van Jumbo topman, Frits van Eerd, is onze Fedde bij de Jumbo in hiërarchie gestegen en ja dan ben je daar onmisbaar. In huize Marnick dwaalde het corona virus rond en ook Jort was niet inzetbaar. Hij viel van de trap. Hij meende op de trap zijn trui aan te moeten doen. Jelle en Jacoba gaan kijken of ze nu misschien ergens een tweedehands traplift op de kop kunnen tikken. Maar alle gekheid op een stokje, hopelijk is hij snel weer van de partij.

Toen waren er nog maar 11 spelers over, maar gelukkig was Sjoerd Mulder ( JO 15-1) bereid om met ons mee te doen. Mooi op tijd in Koarnjum en zodoende een lange warming-up op het kunstgras. Klein buitje, maar verder zonnig voetbalweer. Het eerste kwartier was voor ons en we kwamen toen ook op een, geflatteerde, 0-3 voorsprong. Een vrije trap van Jens werd van richting veranderd, een schot van Jens trof even later weer doel en DTD kopte de bal achter de eigen keeper. Kat in het bakkie zou je zeggen, maar niets was minder waar. Het spel van ons zakte naar een bedenkelijk niveau en DTD kon dan ook terugkomen tot 1-3.

In de rust moesten Wytze zijn voetbalschoen eerst aan elkaar worden getapet voordat hij verder kon. Vol goede moed begonnen aan het tweede bedrijf, maar het was eerlijk gezegd niet best. De inzet was er gelukkig wel. Echter, toen DTD terug in de wedstrijd kwam met de 2-3 werd het toch nog billen knijpen. Geheel onnodig gaven we de wedstrijd uit handen en groot was dan ook de opluchting toen Jorrit de bevrijdende 2-4 binnen kopte uit een corner. Dit was tevens de eindstand. Tja, laten we het er maar op houden dat zulke wedstrijden er ook tussen zitten. Daar weet PSV inmiddels alles van. Zaterdag thuis de kraker tegen Franeker JO 17-3. Zij hebben ook 9 uit 3, maar wel een beter doelsaldo. Wij moeten dus winnen om een bekerronde verder te komen. Zal wel  eens druk kunnen worden langs de lijn zaterdag.