Warga wint met hangen en wurgen van AVV

AVV 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 18

18 september 2022 12:00

J. Hielkema

De laatste bekerwedstrijd van Warga 1 was die tegen AVV van Terschelling. Opvallende toeschouwer deze wedstrijd was de adviseur van AVV, Gert Jan Verbeek. In een nat Wergea gaf de 70 jarige advocaat/scheids uit Sneek om 12.00 uur het beginsignaal voor de wedstrijd tegen 5e klasser AVV. Het spel was als het weer, niet best. Warga wel het meest in balbezit. Na een half uur spelen kwam men dan ook op 1-0 . De doelman, eigenlijk een veldspeler, kreeg de bal niet klemvast en Frids Fridsma deponeerde de bal in het lege doel. Vlak daarna reageerde Jurre van de Meulen attent en hij zorgde voor de 2-0 ruststand. Na de thee een slordig Warga en AVV kwam weer in de wedstrijd na de 2-1. Hierna nog genoeg kansen voor Warga en uiteindelijk bepaalde Thomas Sinnema de eindstand op 3-1. Bij Warga veel spelers in de lappenmand en benieuwd dan ook hoe de start van de competitie volgende week zondag zal zijn. Warga speelt dan thuis tegen het gepromoveerde Tijnje. In dit nieuwe seizoen promoveert de kampioen. De nummers 11 en 12 degraderen en de nummers 9 en 10 zijn de herkansers. Er volgt zodoende een versterkte degradatie.