Warga verliest van een volwassen spelend Friesland

Friesland 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 18

11 september 2022 14:00

B.M.S.I. IJdema

Prima omstandigheden in Wergea voor de bekerwedstrijd tegen 3e klasser Friesland. De ploeg van het trainersduo Veld/Sandner won de eerste bekerwedstrijd met 3-1 van AVV. Warga liet het in de tweede helft volkomen liggen tegen Dronrijp en verloor met 7-2. Bij Warga waren nogal wat spelers afwezig. Anton Hobert, Warner Mink en Hessel Gerbens zijn inmiddels wel op de weg terug. Verder niet inzetbaar: Bart Boersma en Bote Groen. Zodoende veel wisselingen in de ploeg van trainer André Onclin en de vaste patronen zijn dan ook nog niet ingeslepen.

Bij Friesland oud Wergeaster Dennis Spijkstra in de gelederen.  Warga kwam in de tweede minuut al op een 0-1 achterstand en daarbij ging Warga keeper Roy van der Zweep niet geheel vrijuit. Friesland speelde vervolgens veel volwassener dan Warga en kwam door, de snel ontvlambare, Melvin Hempenius op 0-2. Dit was tevens de ruststand. In de tweede helft een beter Warga. Friesland werd nu eerder onder druk gezet en daar hadden de Leeuwarders het moeilijk mee. Michiel Rietveld raakte voor Warga nog eens de lat, maar uiteindelijk won Friesland met 0-3. Zondag speelt Warga de laatste wedstrijd voor de beker om 12.00 uur thuis tegen AVV van Terschelling.

Floris Sinnema