Eerste verlies WargaWWS JO 17-2 tegen Oudega/HJSC/Heeg 17-2, 12-03-2022

De Skatting 1 A
8621BT
HEEG

Vroeg (te) uit de veren om Oudega/HJSC/Heeg te bestrijden. Wij nog ongeslagen en zodoende hoge verwachtingen. Nadat Jorrit een mooi plekje voor zijn fiets acculader had gevonden gingen we eerst naar Wirdum en daarna in een “landelijk” tempootje naar Heeg. Benzineprijzen zijn extreem hoog en dus met maar liefst 6 auto’s op pad. De mem van Fedde wilde, als voetbalkenner bij uitstek, niet in dit verslag worden genoemd en dat doen we daarom ook niet. Stukje privacy. Boxen uit de vijftiger jaren, maar dat heeft natuurlijk ook wel wat. Ook nu weer nieuwe shirts ( dat heb je als je goed draait), dit keer werden we gesponsord door Vasco dierenpension. We waren wat laat en daarom snel intrappen. Bij de eerste bal die Jort raakt vloog zijn zool over het veld. Gelukkig had Erwin zijn bus mee en de schoen van Jort werd dan ook vakkundig ingetapet. Met 14 spelers ( Thomas was ook mee) begonnen we om 9.00 uur !!!!! aan het karwei. Het zonnetje scheen, het scorebord werkte en de leiders waren er dan ook klaar voor. Helaas bleef het wat dit betreft bij de leiders, want de eerste helft kunnen we eigenlijk wel omschrijven in 3 woorden: duf, duffer,dufst. Telde niet voor alle spelers, maar er waren erbij die niet zouden misstaan in het wassenbeelden museum van Madame Tussauds. Ze stonden erbij en keken ernaar. Onze tegenstander werd eigenlijk geen strobreed in de weg gelegd en bij de rust stonden we dan ook kansloos met 5-0 achter. Geen enkele kans ook gehad.

In de rust wat omzettingen gedaan en dat pakte goed uit. Het eerste kwartier waren we dan ook beter. Thomas had recht op minimaal één strafschop, maar scheids Veldhuis keek even de andere kant op. Wij in de aanval en uit de eerste de beste counter scoorde de thuisploeg de 6-0. Even diep ademhalen en even later kregen wij ook onze beloning. Wytze de assist en Jan Roelof scoorde beheerst de 6-1.  Daar bleef het wat WargaWWS betrof ook bij en uiteindelijk verloren we met 8-1. We staan weer met beide benen op de grond, maar ja, Ajax heeft er ook wel eens een mindere wedstrijd tussen. Berri moest als keeper daarna nog met de JO 19-1 meedoen( 8-2 winst) en ook Thomas maakte daar mbv. 3 broodjes pindakaas nog zijn opwachting.  En natuurlijk was de mem van Fedde ook weer bij deze wedstrijd aanwezig om haar analyse te kunnen geven. Maar, mooi dat we elkaar als team kunnen helpen. We treffen het zaterdag, want we hoeven pas om 10.00 uur te voetballen in Oppenhuizen tegen TOP’63 17-1. Hopelijk zien we daar een uitgeslapen WargaWWS JO 17-2 ( en anders daar maar eerst onder de koude douche).