WargaWWS JO 19-1 maakt in de 2e helft gehakt van Frisia JO 19-3

Magere Weide 9
8915AV
LEEUWARDEN

WargaWWS JO 19-1 en het voetballen om 9.00 uur in Leeuwarden tegen Frisis JO 19-3. Veel te vroeg, dit zijn geen tijden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er waren dan eigenlijk ook maar 6 fitte spelers. De vier van de 17-2 en de twee dames. Thomas Sinnema hield het na een kwartier al voor gezien en kon nog net op eigen gelegenheid de dug-out bereiken. Moe, zwak en misselijk, waar zou dat nu van komen? De Ramadan zal het wel niet geweest zijn. Toch was de eerste helft redelijk gelijkwaardig. Kansen voor beide teams met aan WargaWWS kant een uitblinkende keeper Jan Roelof. Die kan ook alles. Nee, WargaWWS deed aardig mee, maar was niet echt scherp in de afwerking. Een bal van Tom hangt nu nog in de bomen daar en een uitval van Frisia zorgde voor de 1-0 ruststand.

Scorende WargaWWS JO 17-2 spelers
Na de thee een herboren WargaWWS. Thomas Sinnema kon ook weer op zijn benen staan en hij zorgde binnen 5 minuten voor de 1-2 voorsprong. Dat heeft René waarschijnlijk niet gezien, want hij lag voor de dug-out zijn “schoonheidsslaapje “te doen. WargaWWS ontwaakte  en de wedstrijd golfde op en neer. Voor het publiek, ik noem de namen even: Johanna, Egon, Bert en Leon was het genieten langs de zijlijn. Johanna haalde zelfs nog een bal van het achter liggende kerkhof. Dan ben je pas echt betrokken. Toch kwam de spanning weer terug in de wedstrijd. Jarig vlagde voor buitenspel, maar met de stok in de hand vloog het vlaggetjes het veld in. De scheids zag dus wel een stok, maar geen vlaggetje en het doelpunt werd zodoende goedgekeurd. Frisia zette aan, maar Thomas bezorgde de Leeuwarders een domper door de 2-4 aan te tekenen.

Daarna ging het pas echt los. Uit een vrije trap scoorde Jo 17-2 speler Evin de 2-5 ( waarom doet hij dat nooit in zijn eigen team ) en even later kopte Jan Jente, zonder te springen, de 2-5 tegen de touwen. Floris Sinnema had ondertussen de plaats van Jan Roelof onder de lat ingenomen. En eerlijk is eerlijk, hij zweefde gewoon alle ballen uit de hoeken. Frisia werd er moedeloos van. Het werd nog wel 3-5, maar het slotstuk was weer voor WargaWWS. Thomas met de 3-6 en de spits van de 17-2, Jan Roelof, bepaalde de eindstand op 3-7. Overigens, leuke en sportieve tegenstander dat Frisia JO 19-3. Een wedstrijd met twee gezichten met als grootste struikelblok het aanvangstijdstip en ik zal vast nog wel iets anders over het hoofd hebben gezien.

Tja, het is gewoon een feit dat WargaWWS steeds meer klimt op de ranglijst en qua verliespunten doet men gewoon mee om de titel. Wat dit betreft is de uitwedstrijd van komende donderdag een belangrijke, want dan gaat men op bezoek bij mede titelkandidaat Friesland JO 19-1. Een aanrader dus.