Tienklapper Warga 4 tegen DTD 4

1 mei 2022 10:00

A. v/d West

Door: Floris Sinnema

Op deze zonnige 1 mei moest de nummer acht Warga 4 thuis aantreden tegen de nummer laatst, DTD 4. Warga 4 deze wedstrijd een mix van heel oud, medium en heel jong. Jitze Tadema zat wel op de bank, maar de tand des levens begint ook aan hem te knagen. Geen invalbeurt dus voor Tadema, maar hij heeft zijn sporen in het verleden zeker voor de v.v. Warga verdiend. Bij Warga had het in de eerste helft wel wat weg van een uitzending van de vroeger zo populaire tv serie M*A*S*H. Albert Zwerver viel direct al uit, André Terpstra hield het na 20 minuten voor gezien en Hidde moest met een schroeiplek op zijn linkerheup ook al naar de kant. Maar er werd natuurlijk ook nog gevoetbald door het team van leider Auke van de West. Zoon Maickel hanteerde in zijn bekende oranje tenue de vlag. Scheidsrechter was de in stemmig zwart/grijs geklede Marc Bekhof. Zelfs zijn knielap was in de kleur zwart. Dan ben je pas echt met je hobby bezig.

In de eerste 10 minuten een gelijk opgaand duel, maar dat veranderde toen Reinder Veenstra met zijn bekende “sleepbeweging” zorgde voor de 1-0. Er viel een last van de Wergeaster schouders. De fit uit zijn ogen kijkende Thomas zorgde voor de 2-0, Reinder voor de 3-0, 4-0 door Thomas en Ruben Kok nam de 5-0 voor zijn rekening. Dit was tevens de ruststand. Alle spelers stonden snel weer op het veld, dit in verband met de wedstrijd tussen Heerenveen en Cambuur. Opmerkelijk feit na 50 minuten spelen was de plaspauze van de Wergeaster grens. Nou pauze! De wedstrijd ging gewoon door terwijl onze grens langdurig in de bosjes stond. Daar groeit de eerste 5 jaar dus niets meer. De Wergeaster dadendrang kwam snel op gang met twee doelpunten van Thomas, Reinder de 8-0 en daarna scoorde DTD de eretreffer. De prima keepende Danny Bos had deze keer het nakijken. De 9-1 kwam van de voet van Jorne en hierna ging Warga op jacht naar de 10. Deze kwam er uiteindelijk ook. Anne Hollema ging alleen op de DTD keeper af en werd van achteren gehaakt. Onze Nijhuis had rood kunnen geven, maar handelde in de geest van de wedstrijd: geen kaart, maar natuurlijk nog wel een vrije trap. Reinder ging achter de bal staan en hij zorgde met een bekeken schot voor de 10-1 eindstand.

Met nog zeven wedstrijden te gaan stoppen er straks een aantal coryfeeën. Hopelijk kunnen zij in deze laatste wedstrijden nog hun opwachting maken. Het is ze gegund. Zondag wederom thuis, want dan komt Nicator 2 op bezoek. Be there.