WargaWWS JO 17-2 verliest van Rijperkerk/Suawoude JO 17-1

ST Rijperkerk/Suawoude JO17-1

25 september 2021 10:30

F. Sinnema

Vandaag de eerste competitiewedstrijd. Na de doordeweekse bekeruitschakeling tegen Blauw Wit’34 JO 17-5 was Rijperkerk/Suawoude JO 17-1 thuis de tegenstander. Met heel veel moeite dan toch nog een elftal op de been. Jasper geblesseerd., Berri  ziek en Wytze ook geblesseerd. Wytze zat de eerste helft dan nog wel op de bank, maar kon eigenlijk niet invallen. Floris begon bij ons als laatste man. Kon maar 1 helft meedoen ivm Boerengolf. Ook een sport.

Dan de wedstrijd. Wij konden goed meedoen, mooi om dat te zien. Het is toch een 17-1 waar we tegen spelen. De eerste kans was dan ook voor  ons. De gelukkig weer herstelde Jan Roelof kon alleen op de keeper afgaan, maar zijn schot was wat slapjes. Even weer wennen voor hem. Toch al redelijk snel op een 0-2 achterstand en daar zagen we er achterin wat ongelukkig uit. Verder was het gewoon een gelijk opgaande 1e helft. In de rust kwamen Tijl, Sido en Sjoerd er van de 15-1 bij. Zij speelden ’s morgens al een wedstrijd. Mooi dat ze dit wilden doen.

Het zou gaan spoken in de 2e helft, maar het werd “een klein spookje”, want direct stonden we al met 0-3 achter. Kansjes kwamen er vervolgens wel en Pieter had ook nog wat prima reddingen in petto. Hoop kwam er weer bij de 3-1. Jorrit ging goed door en werd in het strafschopgebied opzichtig neergesabeld. De goed fluitende scheids Jelle stond er, in de week van de scheids, ook nu weer bovenop en de strafschop werd vervolgend prima binnen geschoten door Jens. Hierna probeerden we het nog wel, maar de pijp was wat leeg.  Uiteindelijk verloren we met 1-5. Hopelijk is volgende week iedereen weer van de partij. Dan spelen we om 15.00 uur in Leeuwarden tegen Blauw Wit’34 Jo 17-6. Een kraker onderin, want Blauw Wit staat laatste en wij voorlaatst. Op veler verzoek gaan we op de fiets om eerst onderweg van de natuur te gaan genieten.  De jongste leider fietst mee, de oudste heeft een goede reden (ballen, waterzak en tas met kleding moet ook mee)  om als bezemwagen te fungeren.
Floris