Goed spelend WargaWWS JO 17-2 wint met 0-5 van Blauw Wit’34 JO 17-6

Ublingaplantage 6
8939EZ
LEEUWARDEN

Onze tweede wedstrijd van deze competitie was die in Leeuwarden tegen Blauw Wit ’34 JO 17-6. Helaas ’s morgens nog twee afzeggers, maar met Ruben in de gelederen toch nog met 12 spelers op de fiets naar Leeuwarden. De afdeling Wergea vertrok wat later, want medeleider Douwe moest eerst nog naar de slager. Dan verwacht je wat vleeshapjes tijdens de wedstrijd, maar dat zat er helaas niet in. Eerst een marathon in het Blauw Wit gebouw gelopen om box 14 te vinden. Muziek in de box van dj Fedde en mooi dat er ook wat Nederlandstalig werd gedraaid.  Daarna inlopen op een drassige 10 vierkante meter, maar onze wedstrijd was  gelukkig op kunstveld nummer 2 onder leiding van scheidsrechter Basaidi. Gelukkig ook met onze vaste grens Erwin Polet, want er wordt inmiddels aan hem getrokken door Warga dames en WWS 1. Zijn contract is minimaal voor een jaar en daar houden we hem ook aan. Bovendien heeft de vrouw van Erwin ook nog wat in de melk te brokkelen. De wedstrijd begonnen we met de wind in de rug. Opvallend veel WargaWWS supporters, het leeft dus. Het begin was duidelijk voor ons team. WargaWWS moest het spel maken en dat zijn we eerlijk gezegd niet gewend. Kansen waren er wel degelijk. Jens een bal op de paal en Toshe een prima ingeschoten bal in het zijnet. Toch kon de 0-1 niet uitblijven en die kwam er dan ook van de voet van onze spits, Jan Roelof. De achterhoede stond goed en anders was er altijd nog Ruben als extra slot op de deur. Keeper Berri had wel een snippermiddag kunnen nemen, want hij kreeg weinig tot niets te doen. De 0-2 kon niet uitblijven, Jens schoot de bal tegen de touwen. Na een prima actie van Jorrit gaf hij de bal voor op Wytze en die tekende voor de 0-3 ruststand.

Met de wind tegen bleven we ook in het tweede bedrijf de betere ploeg. Spel was zo nu en dan wel eens wat slordig, maar dat had ook met de wind te maken. Evin stoomde als middenvelder vaak op langs de rechterkant van het veld en daar kwam het meeste gevaar in deze fase dan ook vandaan. Mooi om te zien dat de spitsen er voor zorgden dat Blauw Wit’34 eigenlijk niet aan opbouwen toe kwam. Nee, WargaWWS  voetbalde en Blauw Wit’34 kon eigenlijk alleen maar tegenhouden. In de slotfase zorgden Jens en Jan Roelof voor de 0-5 eindstand. We spelen officieel 40 minuten, maar de scheids liet er minimaal 50 spelen. Prima stemming in de box. Diverse buikschuivers in de douche gezien en bijna net voor de regen weer op de fiets terug naar Wergea, Wytgaard of Wirdum. Zaterdag thuis tegen ONB 17-2 en dan gaan we kijken of dit een vervolg gaat krijgen.               Floris