Warga wint moeizaam van Zevenhuizen, 0-2

9354AG
ZEVENHUIZEN GN
tel. 0594-632052

Een zonnige zondag was het decor voor de wedstrijd Zevenhuizen – Warga. Voor beide teams stond er nog wel degelijk wat op het spel, want de ploegen zijn nog in de race voor een eventuele nacompetitieplaats. De ploeg van trainer Patrick van Nimwegen presteert de laatste tijd wisselvallig, maar datzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Warga. Bij Zevenhuizen zijn Tim Wekema “wonderkind” met 14 doelpunten en Marcel Betten “vakantieman” met 10 doelpunten de spelers die extra in de gaten moeten worden gehouden. Op 17 oktober speelden beide ploegen ook al tegen elkaar. Toen verloor een onmachtig Warga kansloos met 1-7. Vorige week speelde Warga een vrij matige wedstrijd tegen het onderaan staande Langweer. Er werd met 2-0 gewonnen en daarmee was alles ook wel gezegd. Tegen Zevenhuizen was bij Warga alleen Bote Groen niet inzetbaar. Jelle Heida en Nils Pol begonnen deze keer bij Warga in de basis. Ype Kerkstra zat niet Oan Tafel, maar op de bank.

In de eerste 10 minuten was het van beide kanten aftasten. Er gebeurde weinig. De eerste kans was voor Warga. Bart Boersma kon alleen op de keeper afgaan, maar zijn inzet was te slap. Hierna werd Warga wel wat beter en het kwam na een kwartier ook op voorsprong. De veel meters makende Jilles Jan Kooistra bracht de bal bij spits Jurre. Jurre worstelde wat met de bal, maar hij kreeg hem wel bij Frids Fridsma en die scoorde beheerst de 0-1. Zonder echt goed te spelen bleef Warga hierna de betere ploeg. Zevenhuizen kwam er wel uit, maar was in de afwerking ook erg slordig. Warga kreeg nog wel enkele mogelijkheden, maar men ging met 0-1 aan de Zevenhuister thee.

Na de thee werd het er allemaal niet beter op. Zevenhuizen ging wel op jacht naar de gelijkmaker en kreeg daar ook de kans op. Een speler van Zevenhuizen kwam in de 65e minuut oog in oog te staan met Warga keeper Edgar van IJs. Van IJs deed wat hij de hele wedstrijd al deed: goed keepen en ook deze bal ging er niet in. Daar zwijnde Warga. Met enkele frisse krachten, Thomas Sinnema en Ype Kerkstra voor Jelle Heida en Nils Pol probeerde Warga trainer Onclin de 0-2 te forceren. Dat lukte ook, maar niet met goed spel. Thomas Sinnema bracht de bal bij Jurre van der Meulen en hij scoorde de 0-2. De bevrijdende 0-2 zou je zeggen, maar hierna kwam Warga eigenlijk niet meer in het spel voor. Zevenhuizen ging achterin één op één spelen. Warga kreeg zodoende genoeg ruimte, maar deed hier te weinig mee. Kansen waren er ook voor Zevenhuizen. Echter, elke keer lag, stond of sprong Warga keeper van IJs in de weg. Warga hield wel stand en kon zodoende 3 belangrijke punten bijschrijven. Of dit genoeg is voor de nacompetitie is nu nog niet bekend. Men is dan afhankelijk van misstappen van Harlingen en Deinum en zelf moet er dan ook eerst nog maar worden gewonnen van de Sweach. Deze laatste wedstrijd voor Warga wordt komende zondag in Wergea gespeeld. De scheids uit Assen had in de wedstrijd nog geel voor de Zevenhuizen spelers Marcel Betten, Bernard Dik en Tim Wekema. Bij Warga ging Jilles Jan Kooistra op de bon.